ارسال کالای بدل با برچسب برند اصلی

چهارشنبه ، 27 ارديبهشت 1402 ، 10:25
رئیس پلیس فتا استان ایلام از کشف پرونده‌ای خبر داد که متهم با ارسال کالای بدل با برچسب برند اصلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ علی‌رضا یعقوبی"، رئیس پلیس فتا استان ایلام در تشریح این خبر عنوان داشت: شهروندی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و ضمن شرح چگونگی مالباخته شدن وی طی کلاهبرداری در خرید اینترنتی خواستار احقاق حق خود شد. 


این مقام انتظامی افزود: شاکی بیان داشت قصد خرید اینترنتی لوازم خانگی را داشتم که از طریق فضای مجازی آگهی فروش لوازم خانگی را مشاهده کردم که فروشنده ادعا می‌کرد لوازم وی اصلی و از سوی برندهای معتبر می‌باشد و با اعتماد به صحبت‌های ایشان نسبت به سفارش و واریز وجه مورد معامله اقدام کردم.


سرهنگ یعقوبی ادامه داد: شاکی تعداد یک دستگاه جارو برقی، یک دستگاه گاز صفحه‌ای و توستر جمعا به مبلغ 70.000.000 میلیون ریال سفارش داده که مبلغ آن را نیز واریز کرده است ولی هنگام دریافت کالا با مشاهده آن متوجه می‌شود برچسب برند کالا تقلبی بوده و حتی لوازم دریافتی معیوب می‌باشند.


رئیس پلیس فتا ایلام گفت: با انجام اقدامات فنی سایبری کارشناسان پلیس موفق شدند وجه را به حساب مالباخته عودت دهند و پس از شناسایی پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.


این مقام سایبری توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی هرگونه پرداخت وجه را به بعد از تحویل کالا و حصول اطمینان از صحت آن موکول کنید.

► حافظه مجازی را چگونه در رایانه شخصی خود ایمن کنید؟
فعال سازی گارانتی ترفند کلاهبرداری از آب درآمد ◄

مطالب مرتبط
بنر