اپلیکیشن های جعلی پرداخت عوارض آزادراه تهدیدی برای مالکان وسایل نقلیه

شنبه ، 13 فروردين 1401 ، 22:36

رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری از مالکان خودرو با طراحی برنامه های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این اپلیکیشن های جعلی گفت:از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه های کشور، پیامک هایی مبنی برالزام پرداخت عوارض برای مالکان وسایل نقلیه ارسال می شود.


وی عنوان داشت: برخی از مالکان جهت جلوگیری از اعمال جریمه عدم پرداخت عوارض خودرو با جستجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت ها و برنامه های کاربردی  اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه های تقلبی ویا نصب برخی از برنامه های کاربردی جعلی می کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی  آنان می شود.


سرهنگ مرتضوي گفت : مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خود را از طریق سایت ها و اپلیکیشن های دانلود شده از مارکت های نرم افزاری معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کند.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

► سامانه #720* به سامانه صیاد متصل شد
به‌روزرسانی سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر