۲ در ۱ وامی بدون ضامن، بدون فوت وقت

چهارشنبه ، 3 مهر 1398 ، 13:12
روزانه با نگاهی به اطراف خود افرادی را خواهید  دید، که براي انجام امور مختلف در زندگي نيازمند وام بانکي هستند و البته صندوق ها، موسسات و بانک هاي فراواني نيزآماده پرداخت تسهيلات، با نام و عناوين گوناگون هستند، اما...

سختی کار درهمین اما است چرا که بسیاری از متقاضيان با شرايطي روبرو مي شوند که عطاي دريافت تسهيلات را به لقايش مي‌بخشند و وعرق خستگي بر پيشاني شان آن هم بدون کور سوي اميد مي‌نشيند. مشكل عدم دسترسي به وثيقه و ضامن همان «اما» بانك‌ها است. البته طبيعي است كه هر نهاد اقتصادي بر اساس سياست ها و چشم انداز اقتصادي خويش سود و منفعت خود را اولويت قرار دهد. اما پرسش اين است كه در اين بين مردم به عنوان يك منبع دريافت مالي و تضمين حيات و بقاء يك سازمان و نهاد در كجا قرار دارند؟ موضوعي كه بانك قرض‌الحسنه‌مهرايران از كنار آن ساده نگذشته است و در بين انواع طرح ها و تسهيلات خود كه مبتني بر خدمت رساني عمومي است، با ارائه طرح ۲ در يك (مهر در مهر) اين مشكل را مرتفع نموده است. دريافت دو وام قرض الحسنه با يك حساب، طرحي كه از سوي بانك قرض الحسنه مهر ايران مبتني بر همه اصول مشتري مداري بنيان شده است. در يك لحظه بر اساس مقايسه اي تطبيقي بين شرايط دريافت تسهيلات بين بانك قرض الحسنه مهرايران و ديگر بانك‌ها مي‌توان دريافت كه اين بانك به عنوان يك نهاد اقتصادي مردمي تمام تلاش خود را بكارگرفته تا بر حسب رسالت و نوع وظايف مشخص خويش آنچه كه لازمه رفاه مشتري است با كمترين مشغله و كسري از زمان به وي عرضه كند؛ در اين حالت بويي از منفعت گرايي به مشام نمي رسد، هر چه هست بر اساس خدمت‌رساني و نوع رسالت اجتماعي بانك است كه خود را متعهد به انجام كار كرده است.

اما این طرح چه چیزی را دنبال می کند
 
افرادی هستند که خواهان اخذ تسهیلات در حداقل زمان ممکن از سوی بانک هستند. افرادی که در اكثر موارد براي دريافت وام از مراكز مختلف با دري بسته مواجه شده و راهي را براي دريافت نيافتهاند. عموم مخاطبين به پشتوانه گشودن حساب قرضالحسنه كه در بانك قرض الحسنه مهرايران افتتاح ميكنند، ميتوانند دو تسهيلات متوالي با نرخ سود حداقلي، آن هم به صورت آني و در كمترين زمان دريافت كنند. رويارويي مشتري در وهله اول با اين گزينه تعجب وي را به همراه خواهد داشت. عمده ترين مشكل متقاضيان وامهاي بانكي آوردن ضامن معتبر و معرفي آن به بانك است. اما طرح ۲ در يك بانك قرض الحسنه مهر ايران در گام نخست طراحي، خود به حل اين مشكل انديشيده است.
مشتری در طرح تسهیلاتی «دو در یک» بانک قرض الحسنه مهر ايران، براي دريافت تسهيلات اول نيازي به ارائه ضامن ندارد. در اين طرح مدت زمان انتظار مشتري براي دريافت وام به طرز چشمگير و غير قابل انتظاري به حداقل رسيده است و اين براي مخاطب گزينه بسيار ارزشمندي محسوب ميشود و در مدت زمان ۲۴ ساعت وام مشتري پرداخت خواهد شد. نکته ديگر طول مدت بازپرداخت مبلغ وام است؛ ۶۰ ماه فرصت در بازپرداخت يک وام مدت زمان كمي به حساب نميآيد. اين زمان فرصت كافي را براي دريافت كننده مهيا مي كند تا برنامه ريزي و تسلط بالايي را نسبت به دريافت ها و پرداخت هاي اقتصادي خود داشته باشد. اما دريافت وام نوبت دوم پس از گذشت حداقل ۳ ماه از زمان واريز وام نوبت اول است و تا سقف فردي ۲۰۰ ميليون ريال براي هر فرد با بازپرداخت حداقل ۶۰ ماهه و نرخ كارمزد چهار درصد خواهد بود.
انتظار می رود با تعمیم بیشتر طرح دو در یک بانک قرض الحسنه مهر ايران، در ديگر بخشهاي اقتصادي و الگو برداري از آن گشايشي در اقتصاد ايجاد شود.


منبع: امیرحامد موسوی

► افزايش سقف تسهيلات طرح صباي بانک اقتصادنوين
پرداخت 13 هزار فقره تسهیلات خرید دین در بانک ملی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر