جزییات تسهیلات طرح «۲و۱» بانک مسکن

چهارشنبه ، 8 آبان 1398 ، 10:10
بانک مسکن با تصویب یک طرح، امکان دریافت تسهیلات حداکثر ۲۰۰ میلیون تومانی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

به گزارش گزارش بانکی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این بانک با هدف تجهیز بهینه منابع و تخصیص هدفمند اعتبارات،‌ طرحی تحت عنوان طرح «2و1» را به تصویب رسانده است که براساس آن، همزمان با سپرده­ گذاری با حداقل سپرده مشخص، در ازای درصدی از مبلغ سپرده، تسهیلات میان­ مدت (حداکثر 5 ساله) به فرد سپرده­ گذار پرداخت می­ شود.

براساس جزئیات طرح «2و1»، حداقل مبلغ لازم برای سپرده ­گذاری در این طرح 10 میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «2و1» می ­تواند هم زمان با سپرده­ گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل 85 درصد میزان سپرده و تا حداکثر 200 میلیون تومان است.

محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح ابعاد مختلف طرح «2و1» به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: تسهیلاتی که در چارچوب طرح «2و1» به مشتریان پرداخت می­ شود، تسهیلات مرابحه است به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می­ شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و ... و همچنین خرید خدمات همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می­ شود که تسهیلات­ گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «2و1»، 60 ماهه تعیین شده است و تسهیلات­ گیرنده در عین حال می­تواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند.

در طرح «2و1» بانک مسکن، سپرده فرد سپرده ­گذار به عنوان وثیقه تسهیلات توسط بانک پذیرفته می­ شود و در مدت بازپرداخت تسهیلات، نسبتی از سپرده به تسهیلات، به عنوان سپرده مسدودی نزد بانک به عنوان وثیقه قرار می­ گیرد.

تسهیلات طرح «2و1» هم به سپرده­ گذار و هم به بستگان درجه یک او همچون پدر، مادر،‌‌ همسر و فرزند قابل پرداخت است.

بانک مسکن در عین حال برای ارایه تسهیلات به مشتریان حقوقی خود، امکان استفاده از امکانات طرح «2و1» از سوی کارفرمایان برای کارمندان شرکت­ ها را نیز فراهم کرده است. در این خصوص، برای اشخاص حقوقی، بر اساس نظر و درخواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی و اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت پوشش شخص حقوقی پس از احراز تحت پوشش بودن شخص معرفی شده از طریق اخذ مدارک مثبته از جمله تصویر قرارداد استخدامی، لیست بیمه، فیش حقوقی و ... قابل پرداخت خواهد بود. هر فرد حقیقیِ مجاز به اخذ تسهیلات (اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شخص حقوقی و یا بستگان درجه یک اشخاص حقیقی) در قالب این طرح می‌تواند تا سقف 200 میلیون تومان با رعایت سایر شرایط و ضوابط از تسهیلات استفاده کند. در دستورالعمل اجرای طرح «2و1» آمده است، افتتاح حساب به نام اشخاص حقوقی و توثیق سپرده نزد بانک به نفع اشخاص زیرمجموعه یا خود شخص حقوقی، صرفاً در صورت پیش‌بینی موضوع در اساسنامه شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

مرادی در پایان افزود: متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب این بانک در سرتاسر کشور مراجعه کنند.



► طرح سپيد بانک اقتصادنوين با تسهيلات ويژه براي پزشکان
پرداخت وام به کشاورزان مناطق سیل‌زده سرعت می‌گیرد ◄

مطالب مرتبط
بنر