متقاضیان وام کرونا بخوانند

يكشنبه ، 29 تیر 1399 ، 12:29
براساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا پنج روز دیگر تمدید شد؛ بر این اساس متقاضیان تا ۵ مرداد فرصت دارند به سامانه کارا مراجعه و درخواست وام بدهند.


به گزارش بانکی به نقل از بنکر (Banker)، در بیستمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا که به ریاست معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و با حضور نمایندگان دستگاهها برگزار شد، روند اعطای تسهیلات به شاغلین و کارفرمایان مشاغل در رسته‌های چهارده گانه منتخب آسیب‌دیده از کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت ارسال پیامک به کارفرمایان و خویش فرمایان در بحث اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده، بر لزوم پرداخت سریع تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید و از بانک‌های عامل تعیین شده در این زمینه خواسته شد تا همکاری و تلاش بیشتری برای پرداخت سریع تسهیلات به ثبت‌نام کننندگان صورت دهند.

از جمله مصوبات مهم کارگروه، تمدید ۵ روزه مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات بود که بر این اساس همه شاغلین و کارفرمایان در رسته‌های ۱۴ گانه آسیب دیده مصوب در کارگروه اقتصادی کرونا، تا ۵ مرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https: //kara.mcls.gov.ir/ مراحل ثبت نام خود برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا را دنبال کنند.

پیش از این معاونت اشتغال وزارت کار فرصت ثبت‌نام متقاضیان برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی کرونا را تا پایان تیر ماه اعلام کرده بود.

براساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای دریافت این تسهیلات از بانک‌ها در سقف مبالغی که نیاز به معرفی ضامن کارمند باشد، رسمی بودن ضامن کارمند الزامی نیست.

وزارت کار به دلیل تاخیر در فرآیند اجرای پرداخت تسهیلات کرونا و وجود برخی مشکلات در روند ارسال پیامک و کندی ثبت نام متقاضیان درخواست تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت وام را به کارگروه اقتصادی کرونا ارائه کرده بود.

بر اساس اعلام وزارت کار، از ۱۳ دستگاهی که قرار بود بانک اطلاعاتی زیرمجموعه‌های آسیب دیده از کرونا را اعلام کنند ۹ دستگاه این اطلاعات را جهت ارسال پیامک به مشمولان در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده‌اند.

پیش از این وزیر کار در سومین نشست کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات و تسریع در ارسال پیامک به متقاضیان را ضروری خوانده و تاکید کرده بود که برای ثبت‌نام مراجعان به سامانه کارا و دریافت تسهیلات ویژه کرونایی هر دستگاه باید در ظرف زمانی مشخص به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کند.

► جدیدترین تصمیمات برای امهال اقساط وام‌ها
وام فوری بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر