معرفی بیش از ۵۳۰ هزار واحد صنفی برای دریافت تسهیلات کرونا

يكشنبه ، 20 مهر 1399 ، 13:53
بانک مرکزی اعلام کرد: ۵۳۴ هزار و ۲۹۸ واحد متقاضی استفاده از تسهیلات مربوط به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش بانکی به نقل از روز شنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و  برای کمک به صاحبان کسب‌وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شدند، متقاصیان می‌توانستند ‌با ثبت نام در «سامانه کارا» تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند که در این رابطه تا ۱۴ مهرماه امسال بالغ بر ۸۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات به بانک‏‌های عامل معرفی شده‌اند.

براین اساس این گزارش تعداد ۵۰۸ هزار و ۱۲ واحد از متقاضیان تا این تاریخ به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‏ و از این تعداد ۲۷۸ هزار و ۲۴۵ واحد با ۴۵۹ هزار و ۲۴ نفر شاغل در مجموع مبلغ ۵۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند. همچنین تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۹۳ واحد نیز از دریافت تسهیلات به دلایلی از جمله عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات و غیره انصراف داده‌ و پرونده بقیه واحدهای کسب‌وکار نیز با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهرماه، در دست بررسی و اقدام است.

میزان تسهیلات پرداختی به هریک از ۱۴ رسته شغلی تعیین شده از سوی ستاد کرونا به شرح جدول زیر است:


► پرداخت تسهیلات توسط بانک سپه به اقشار کم درآمد جامعه
معرفی طرح مسکن جوانان بانک مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر