دستگیری هتاک اینترنتی سازنده صفحات اینستاگرامی جعلی

شنبه ، 14 اسفند 1400 ، 15:27

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی متهم سایبری که با ایجاد صفحات جعلی و انتشار تصاویر شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث هتک حیثیت وی شده بود، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در راستای کشف این پرونده ‌گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی ادامه داد: با بررسي تخصصي بعمل آمده مشخص شد مجرم یا مجرمین با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اينستاگرام اقدام به ایجاد صفحات جعلی مختلف با مشخصات و تصاویر شاکی پرونده نموده و اقدام به انتشار تصاویر با محتوای غیر اخلاقی کرده است.


این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی گرداننده صفحات جعلی اینستاگرامی شناسایی گردید؛متهم پس از حضور در پلیس فتا، با دروغگويي قصد فريب مامورين را داشته و منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولي در ادامه با هوشياري کاراگاهان سايبري  اين پليس و با ارائه مستندات و ادله غير قابل انکار در نهايت متهم به بزه ارتکابي اعتراف کرد.


سرگرد بهمنی با توجه به پرونده‌هایی که با موضوع مزاحمت وهتک حیثیت اینترنتی تشکیل می‌گردد، به کاربران توصیه کرد: هتک حيثيت و انتشار تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي در شبکه‌هاي اجتماعي يکي از شايع‌ترين جرائم حوزه فضاي مجازي است ،اين موضوع، مشکلات و تبعات منفي فراواني براي قربانيان دارد که هوشياري شهروندان بخصوص بانوان را در زمان فعاليت در فضاي مجازي مي‌طلبد.


این مقام سایبری از معرفی متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی خبر داد و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان در فضای مجازی باید مراقب رفتارهای آنلاین خود باشند چراکه ایجاد هرگونه مزاحمت ، هتک حیثیت می‌تواند عواقب جدی برای آنها به همراه داشته باشد.


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شهروندان خواست: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت نمایند.

► طرح "بخشش وجه التزام" تمدید شد
طرح "بخشش وجه التزام" تمدید شد ◄

مطالب مرتبط
بنر