ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

شنبه ، 23 ارديبهشت 1402 ، 21:58

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، امکان پذیر است. از شرایط دریافت این وام، می توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره نمود. مبلغ وام بازنشستگان در سال گذشته، از 7 میلیون به 12 میلیون افزایش پیدا کرده است.


ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، ابتدا وارد سایت vaam.kabta.ir شوند و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند. 


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آنها، تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است. از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای بهره مندی از وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402، با این شرایط و مقررات، آشنا شوند.


در ادامه، با توجه به اهمیت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای متقاضیان این وام، در رابطه با ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲​، زمان، شرایط لازم و راهنمای ثبت نام و تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران و همچنین وام 12 میلیونی بازنشستگان سازمان بیمه تامین اجتماعی که به صورت قرض الحسنه می باشد، مطالبی آورده شده است.



زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند. 


زمان ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین، زمان ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، همانند سال های گذشته، از طریق سایت vaam.kabta.ir به متقاضیان، برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام می گردد.


 مستمری بگیران واجد شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند به راحتی، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نمایند. شایان ذکر می باشد، در حال حاضر، آدرس سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، به es.tamin.ir تغییر یافته است.


بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال قبل، در آدرس جدید، یعنی es.tamin.ir، از ساعت 10 صبح روز پنج‌ شنبه 20 بهمن الی 30 بهمن ماه بود و زمان آن در خصوص سال ۱۴۰۲، هنوز اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.


لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری 12 میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند


شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، اعم از ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی یا ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، توضیحات لازم آورده شده است.


متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.


داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.


شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، 70 سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن 77 سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.


با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.


بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402 یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.


مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از 7 میلیون به 12 میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده که به محض اطلاع رسانی، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.


هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.


افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.


راهنمای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام غیر حضوری وام 20 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از مطلع شدن از زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402، می توانند به صورت آنلاین، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام نمایند. در ادامه، در رابطه با نحوه تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران​ و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲، راهنمایی لازم آورده شده است.


برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabta.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید. شایان ذکر می باشد، در حال حاضر، آدرس سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، به es.tamin.ir تغییر یافته است.


در این مرحله، متقاضیان، می بایست برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی اطلاعاتی که در فرم وام ضروری مستمری بگیران، نمایش داده شده است را به طور دقیق ثبت نمایند.


فراد متقاضی، پس از تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، به طور کامل، می بایست جهت تکمیل ثبت نام خود، گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب نمایند.


توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی، درخواست متقاضیان این وام را از طریق این سامانه، بررسی نموده و نتیجه آن، از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی، به شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، پیامک خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک و یا شعب سازمان تامین اجتماعی نمی باشد.


وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته، مبلغ 12 میلیون تومان را جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه، برای بازنشستگان خود، در نظر گرفت و هنوز مبلغ این وام را برای سال 1402، اعلام نکرده است. لازم به ذکر است که مبلغ وام به ازای هریک از متقاضیان دریافت این تسهیلات، 12 میلیون تومان بود که این مبلغ، نسبت به مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان در دوره گذشته، افزایش داشت.


ثبت نام وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲، به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabta.ir، بخش ثبت نام وام، برای متقاضیان این تسهیلات، امکان پذیر است. شایان ذکر می باشد، در حال حاضر، آدرس سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، به es.tamin.ir تغییر یافته است.


وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

طبق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بدون داشتن ضامن، تعلق می گرفت که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال 1402 هم همینگونه خواهد بود. متقاضیان، پس از اعلام دولت در ۱۴۰۲، جهت دریافت این وام، می توانند به شعب بانک های دولتی، از جمله بانک رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی، ملی، ملت، توسعه صادرات، پست بانک، صادرات، تجارت، صنعت و معدن و قرض الحسنه مهر ایران مراجعه نمایند.


همچنین، بر اساس سال گذشته، شرایط دریافت و ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، برای بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۲، به این صورت خواهد بود که طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان، جهت دریافت این تهسیلات تا سقف 100 میلیون تومان، تنها کافی است یک نامه کسر از حقوق بازنشستگی و یک فقره چک و یا سفته ارائه کنند و در صورتی که قصد دریافت وام به مبلغ 50 میلیون تومان را دارند، می بایست، تنها یک نامه کسر از حقوق خود را به بانک، جهت تکمیل ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، بدهند.



افرادی که قصد بازنشستگی، در سازمان تامین اجتماعی را دارند، می بایست شرایط دریافت حکم بازنشستگی و حقوق بازنشستگی، از این سازمان را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه بازنشستگی تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.


سوالات متداول


1- ✔️نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 به چه صورت می باشد؟

✔️برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ می توان از طریق سایت vaam.kabta.ir اقدام کرد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.



2- ✔️زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 از چه طریق اعلام می گردد؟

✔️زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.



3- ✔️شرایط لازم برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 به چه صورت می باشد؟

✔️یکی از شرایط لازم برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی می باشد که در متن مقاله نیز دیگر شرایط لازم توضیح داده شده است.

► مبلغ وام نهضت ملی مسکن افزایش یافت
وام ضروری بازنشستگان به 20 میلیون رسید ! ◄

مطالب مرتبط
بنر