افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش اول)

دوشنبه ، 30 آذر 1394 ، 10:55

بانکی دات آی آر: طراح نرم افزار امنیتی کاسپرسکی(Kaspersky) اعلام کرده است که شمار تهدیدات سایبری در سال 2015 به بالاترین حد خود رسیده است. سال گذشته از هر سه رایانه یا تلفن همراه، یک دستگاه با این مشکل رو به رو بوده است. هکرها به طور خاص به داده های بانکداری الکترونیک شرکتها و یا افراد حمله می کنند. در ماه آگوست، یک شرکت کوچک سوییسی حدود یک میلیون یورو را در جریان یک معامله مالی که مورد حمله هکرها قرار گرفت از دست داد.

قربانی این حمله یک کارمند سرویس حسابداری شرکت بود که متوجه این حمله نشده بود. او پیوست یک ایمیل آلوده را باز کرده بود و هکرها توانسته بودند کنترل رایانه را به دست گیرند تا او را در اتصال بعدی به حساب بانکی الکترونیکی اش به دام بیندازند.

سخنگوی پلیس در این مورد می گوید: "با اتصال به حساب بانکی الکترونیک، برنامه نفوذی فعال شده و همزمان پیامی برای صبر کردن ظاهر شده است و از آن لحظه او به مدت بیست تا سی دقیقه هیچ کاری نتوانسته روی رایانه اش انجام دهد. در این مدت هکرها توانستند کنترل رایانه اش را از راه دور به دست گیرند و چندین انتقال مالی از حساب بانکی به حسابهایی در خارج انجام دهند".

ادامه دارد...

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش دوم)
حذف پول نقد و جایگزینی پول الکترونیک ◄

مطالب مرتبط
بنر