افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش دوم)

سه شنبه ، 1 دی 1394 ، 11:58

بانکی دات آی آر: طراح نرم افزار امنیتی کاسپرسکی(Kaspersky) اعلام کرده است که شمار تهدیدات سایبری در سال 2015 به بالاترین حد خود رسیده است. سال گذشته از هر سه رایانه یا تلفن همراه، یک دستگاه با این مشکل رو به رو بوده است. هکرها به طور خاص به داده های بانکداری الکترونیک شرکتها و یا افراد حمله می کنند. در ماه آگوست، یک شرکت کوچک سوییسی حدود یک میلیون یورو را در جریان یک معامله مالی که مورد حمله هکرها قرار گرفت از دست داد.

ویروسهایی برای انجام اینگونه عملیاتها بر روی اینترنت وجود دارند و می توان آخرین نسخه آنها را با کمی بیش از هزار یورو در بازار سیاه اینترنت خریداری کرد. این نرم افزارهای مخرب یک مزیت دارند و آن این است که آنها بر رایانه آلوده نظارت می کنند و هنگامی که اتصال به حساب بانکی الکترونیک صورت می گیرد به هکرها اطلاع می دهند. سدریک انزلر(Cedric Enzler)، کارشناس امنیت رایانه خود را جای هکرها گذاشته است تا فرایند طی شده را برای ما توضیح دهد:

"به عنوان یک هکر من لیستی از کدهای مخرب دارم و می بینم که در میان همه رایانه هایی که آلوده کرده ام کدامیک هم اکنون به سایت حساب بانکی الکترونیکی ای که می خواهم آن را هک کنم متصل است. مثلا من می بینم که دو رایانه متصل به سایت هستند و احیانا در حال انجام جا به جایی پول هستند".

کنفدراسیون سوییس یک مرکز تحلیل برای ثبت و مواجهه با حملات سایبری که شرکتها را هدف قرار می دهد راه اندازی کرده است. با این حال و با وجود درخواست ما هیچ نام و آماری را ارائه نکردند.

یک کارشناس امنیت رایانه ای در این خصوص می گوید: "این مشکل بزرگی است و باید در نظر داشت که یک خلافکار اینترنتی که قصد دارد از این طریق پول به دست آورد به طور عمده به طرف حسابهای بانکی الکترونیک خواهد رفت".

ادامه دارد...

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش پایانی)
افزایش حملات سایبری به حسابهای بانکی الکترونیک(بخش اول) ◄

مطالب مرتبط
بنر