بانک ها و فراموشی مسئولیت های اجتماعی!

دوشنبه ، 24 تیر 1392 ، 09:17



شیوه جدید کلاه برداری از دستگاه های ATM!

خلاقیت دزدان در کلاهبردای پیامکی از مشتریان بانک ها!

دزدی اینترنتی حساب بانکی!

 

قطعا به گوش شما هم این خبرهای داغ خورده است، خبرهای که تیتر روزنامه ها شده و تا تیتر شدن شیوه ای جدید کلاه برداری بی سر و صدا در تاریخچه روزنامه ها و سایت ها  آرشیو می شوند.


به گزارش بانکی دات آی آر، تصور کنید، جاده ای ساخته شده و سازنده فقط عوارضی جاده را درست کرده و هیچ گونه تابلو یا خط کشی یا راهنمایی در جاده برای رانندگان ایجاد نکرده و حداقل شرایط یک سفر امن را برای رانندگان جاده محیا نکرده باشد و کل فکر و ذکر سازنده به ساخت عوارضی های رنگارنگ برای پول گرفتن از رانندگان جاده باشد.


خب شما قضاوت کنید، وقتی در این جاده راننده ای صدمه می بیند، مقصر کیست؟ با در نظر گرفتن اینکه جاده ای دیگر در اختیار رانندگان برای رسیدن به مقصدشان وجود ندارد.

مثل بانک های ما در ایران به مثابه همین سازندگان جاده است.

بانک های ما به جای آموزش درست سرویس های که ارائه می کنند بیشتر در فکر توسعه سرویس های جدید در جهت رقابت بی انتها با رقبای خود هستند. در حالیکه شاید نگاه درست در این حوزه هم مشتریان آنها را زیاد می کند و در سبک جدیدی از رقابت آنها را پیش می اندازد و هم مسیر امنی را برای مشتریان آنها ایجاد می کند.



در یکی از کلاه برداری های اخیر شخصی با ارسال  چندین هزار  پیامک مدعی شده بود که گیرنده، برنده یک جایزه چند میلیونی شده است و برای دریافت آن باید اطلاعات کارت از قبیل شماره کارت، رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضای کارت خود را ارسال کند. صدها نفر این اطلاعات را به این کلاه بردار ارسال کرده بودند.

بسیاری از مشتریان بانک ها نمی دانند که رمز دوم، CVV2 و تاریخ انقضاء کارت جزء اطلاعات محرمانه آنهاست و شخص می تواند با داشتن این اطلاعات از حساب آنها پول برداشت کند.  به نظر شما مقصر کیست؟

مشتریان؟

تحریم های خارجی؟

یا بانک های عزیز وطنی؟

حمید محمودزاده

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 5 چالش اصلی بانکداری ایران
آیا نظام بانکداری ایران اسلامی است؟+آشنایی با بانکداری اسلامی ◄

مطالب مرتبط
بنر