سونامی تغییر مدیران عامل بانک ها

سه شنبه ، 9 مهر 1392 ، 14:56

همیشه مرسوم بوده که بعد از به کار آمدن دولت جدید رئیس دولت از بین افرادی که بیشترین قرابت فکری به عقایدش را دارند به عنوان مدیر برمسند امور مختلف می گمارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این بین بانک ها به عنوان شاه کلید فعالیت های اقتصادی کشور همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند و تغییرات دولت ها تاثیرات آشکاری بر روند اجرایی آنها داشته است.

اگر به دولت جدید اعتماد کرده ایم و به آن رای داده ایم باید به تصمیماتش هم احترام بگذاریم و منتظر باشیم و ببینیم این هوای تازه در دراز مدت چه تاثیری براقتصاد کشور خواهد داشت.

در جدید ترین تغییرات مدیران عامل دو بانک ملی و سینا تغییر کرده اند.

برخی رسانه ها هم حدس هایی در خصوص تغییرات مدیران عامل بانک های مسکن و صنعت و معدن به میان می آورند.

در بانک مسکن چه می‌گذرد؟

در سال 89 شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد قدرت الله شریفی نایب رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران را به سمت مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک دولتی مسکن منصوب کرده بود که در این دولت جای خود را به محمدهاشم بت‌شکن می‌دهد.

بت‌شکن دارای دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران است. از سوابق کاری وی می‌توان به مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری بهمن، رییس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک اقتصادنوین، معاون بانکداری شرکتی بانک اقتصادنوین و رییس هیات مدیره بانک همکاری اسلامی عراق علاوه بر مدیرعاملی بانک اقتصادنوین اشاره کرد. گفته می‌شود حسن معتمدی، قائم مقام فعلی مدیرعامل بانک اقتصادنوین از گزینه‌های اصلی جانشینی وی در این بانک است.


دانیالی مدیرعامل بانک صنعت و معدن برکنار می‌شود

علی اشرف افخمی رییس فعلی هیات مدیره بانک کارآفرین به بانک صنعت و معدن می‌رود و دانیالی از سمت خود برکنار می‌شود. افخمی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و از آذر ماه سال 84 عضو هیات مدیره بانک کارآفرین بوده است. از سوابق کاری وی می‌توان به رییس هیات گروه توسعه اقتصادی تدبیر، نایب رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری البرز، عضو هیات مدیره سرمایه‌گذاری شاهد، عضو هیات مدیره پتروشیمی باختر، رییس هیات مدیره پتروشیمی قائد بصیر و عضو هیات مدیره بانک کارآفرین اشاره کرد.


پرویزیان، از موسسه آموزش عالی بانکداری به سینا رفت


صندلی ای که تا دیروز متعلق به همتی بود از آن پرویزیان می‌شود، براساس شنیده‌ها کورش پرویزیان به بانک سینا می‌رود. پرویزیان عضو شورای پول و اعتبار و رییس موسسه آموزش عالی بانکداری است و پیش از این رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بود.

وی دارای دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است و همچنین سوابق و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی متعددی در حوزه مدیریت و بودجه را نیز داراست. از دیگر سوابق اجرایی مدیرعامل جدید بانک سینا می‌توان به معاون برنامه‌ریزی استانداری سمنان، مدیرکل برنامه و تشکیلات وزارت راه و ترابری، معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و قائم مقام مدیرعامل سایپا یدک اشاره کرد.

پاشایی فام از بانک سپه می‌رود

مدیر بانکی دیگری که برکنار می‌شود رامین پاشایی‌فام مدیرعامل بانک سپه است. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیرعاملی بانک سپه به سیدکامل تقوی‌نژاد می‌رسد. تقوی‌نژاد پیش از این هم عضو هیات مدیره بانک سپه بوده است. از دیگر سوابق کاری وی می‌توان به معاون وزیر تعاون و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اشاره کرد.

با این اوصاف در روزهای آینده باید منتظر تغییرات گسترده مدیران بانکی باشیم.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► شرایط افتتاح حساب برای بچه ها و بی سواد ها
آینده پرداخت چگونه خواهد بود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر