چرا پول نقد منقرض نشد؟

شنبه ، 30 آذر 1392 ، 14:11

زمانی که پرداخت های آنلاین و اینترنت بانک به اوج شهرت خودشان رسیده بودند و در کشورهای اروپایی رواج یافتند بحث مرگ پول نقد و رفتنش به موزه ها هم به موازات شنیده می شد اما آنچه به مرور زمان به اثبات رسید آن است که پول نقد حالا حالا ها قصد بازنشسته شدن را ندارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، پول نقد حتما ویژگی ها و مزایایی داشته و دارد که غول فناوری هنوز نتوانسته از پس آن بربیاید و آن را از گردونه رقابت ها خارج کند.

وِِیژگی های پول نقد:

1. نوستالژی

فکر کنید شب سال نو بخواهید به بچه ها، همسر، عروس و دامادها یتان عیدی بدهید گزینه اول شما چیست؟ مسلما اسکناس تانخورده برای برکت زندگی شان.

عید غدیر دوست دارید از سید ها چه هدیه ای بگیرید؟ بله یک اسکناس تانخورده و نو.

کارت هدیه، خوب است اما نوستالژی و احساسی درش یافت نمی شود!

2. بی نام بودن

کارت بانک و یا هر پرداختی در سیستم بانکداری الکترونیک ثبت می شود و در واقع هر اقدامی که انجام دهید در سیستم بانکداری الکترونیک ثبت می شود اما پول نقد برگه ارزشمند بی نامی است که حتی اگر در بالش خوابتان مخفی اش کنید کسی از وجودش مطلع نمی شود حتی همسرتان!!!

3.ملموس بودن

آنچه که قابل شمردن است ملموس هم هست. یکی از مزیت های پول نقد نسبت به پرداخت های الکترونیک آن است که قابل رویت و شمارش است . پس اگر به طرف معامله مان اعتماد نداریم و یا شناخت کاملی از او نداریم به پول نقد اعتماد کامل داریم؟!

دقیقا به همین خاطر است عبارت:

"only cash" از فرهنگ لغات غربی ها هم حذف نشده است!

4. بی دردسر
شماره پیگیری ، رمز عبور، استرس هک شدن ،فراموش کردن کد و رمز عبور مختص وسیله های پرداخت مدرن است.

برای پرداخت نقد حتی لازم نیست کلامی با فروشنده حرف بزنید به همین منظور هنوز هم خیلی ها پول نقد را ترجیح می دهند.

پس اگر سودای انقراض پول نقد و سپردن آن به موزه را در سر می پرورانید . دست نگه دارید حالا حالا ها از شر حمل کیف پول خلاصی نخواهید داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► چه حساب بانکی باز کنم؟
راهنمای فعال سازی و نحوه استفاده از همراه بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر