"رمز اینترنت بانکم را فراموش کردم" چه کنم؟

يكشنبه ، 15 دی 1392 ، 13:35

سخن گفتن در مورد اهمیت رمز های اینترنتی و شخصی بودن آن امری است که هرچه قدر تذکر داده شود باز هم جا دارد.کارشناسان شبکه بانکی و فضای مجازی همواره توصیه می کنند که رمز کارت بانکی و اینترنت بانکتان را تا حد امکان نزد خودتان نگه دارید و در اختیار کسی قرار ندهید حتی توصیه می کنند آن را در جایی ننویسید بهترین مکان برای حفظ آن ذهن شماست. اما اگر فراموشش کردم چه کنم؟

به گزارش بانکی دات آی آر، شاید برای شما هم پیش آمده باشد گاهی انقدر به فکر امنیت و حفظ اسرار بانکی خودمان هستیم که خودمان هم رمزمان یادمان می رود!!! بعضی ها هم به علت داشتن حساب های متعدد بانکی و عدم استفاده مداوم از برخی حساب ها رمز کارت یا اینترنت بانک خود را فراموش می کنند. اما برای حل این مشکل چه باید کرد.

از آنجا که بانک های متعدد و متنوعی در کشور مشغول فعالیت هستند نحوه بازیابی رمز های کارت و اینترنت بانک هر بانک با بانک دیگر متفاوت است در اینجا  فهرستی تهیه کردیم که تقریبا تمام راه های ممکن را به شما معرفی می کند.

1. استفاده از اینترنت بانک

سایت اینترنتی برخی از بانک های کشور برای مشتریان کم هواس و فراموش کار امکانی را در نظر گرفته است تا رمز خود را بازیابی کنند. برای این کار باید به قسمت "رمز عبور خود را فراموش کرده ام" مراجعه کنند و بعد از اعلام کد کاربری و ایمیلشان از رمز عبور اینترنت بانکشان مطلع شوند.

2. استفاده از خود پراز ها

خود پرداز بیشتر بانک ها گزینه تعیین و یاتغییر رمز عبور هم برای کارت و هم اینترنت بانک دارند که در صورت فراموشی رمز عبورتان می توانید از آنها استفاده کنید.

3. مراجعه حضوری به شعب

با داشتن کارت ملي و شناسنامه و دفترچه حساب به يکي از شعب بانک  مراجعه نماييد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► طنز/ فرق بین تولید کننده و تولید نما؟!
بانک ها و خدماتی که به درد نمی خورند! ◄

مطالب مرتبط
بنر