بررسی عملکرد صرافی بانک ها+ جدول نام و آدرس صرافی بانک ها

شنبه ، 5 بهمن 1392 ، 09:54

 

صرافی به حرفه ای گفته می شود به با سابقه چندین سال وظیفه تبدیل واحد های پولی کشور های مختلف را برعهده دارد. در ایران هم این حرفه سابقه چندصد ساله دارد و با وجود تغییر شکل ظاهری همچنان به فعالیتش ادامه می دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر، متولی اصلی نظارت عملکرد صرافی های سراسر کشور به عهده بانک مرکزی است و این نهاد وظیفه تعیین قوانین این حوزه و نظارت بر عملکرد کلیه صرافی ها و همچنین اعطای مجوز فعالیت آنها را برعهده دارد.

در ایران سالهاست که اکثر بانک های مطرح کشور برای خودشان صرافی افتتاح کرده و مشغول فعالیت هستند این در حالیست که در مورد لزوم تاسیس صرافی از سوی بانک ها بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد و با وجود حمایت برخی از این صرافی ها و تاکید بر لزوم تاسیس آنها برخی هم خواستار عدم دخالت بانک ها در این حوزه اند.

در حال حاضر بانک مرکزی برنامه گسترده ای برای فعال تر شدن صرافی ها جهت تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کشور دارد و در این راستا می کوشد با گشایش‌های ارزی، فعالان ارزی اعم از صرافی‌های مجاز و بانکی جایگاه خود در بازار ارزی کشور به دست آورند.

در گذشته بانکها و صرافی های بانکی در این زمینه فعال بودند؛ برای فعال شدن مجدد صرافی بانکها، در حال حاضر بانک مرکزی برنامه هایی را در دست اجرا دارد که این برنامه ها در جریان است.  در آینده نزدیک با گشایش هایی که در بخش ارزی کشور صورت خواهد گرفت، تمام فعالان در بخش ارزی اعم از صرافی های مجاز و صرافی های بانکی بتوانند متناسب با جایگاه خود در بازار ارزی کشور فعال باشند.

منابع بخش تولید که توسط نظام بانکی تامین می شود از طریق منابع سپرده ای، منابع بازگشتی و بودجه ای است که می تواند در نوع خود به نقدینگی دامن بزند.


لیست صرافی های مجاز بانک های کشور:

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► دربانکداری الکترونیک چند نوع رمز داریم؟
آشنایی باکاربانک/مصیبت تحویلدارها "کسری موجودی"! ◄

مطالب مرتبط
بنر