مردی با یک بغل پول در خیابان های تهران +نکات امنیتی

شنبه ، 27 ارديبهشت 1393 ، 08:52

 

صبح چهارشنبه 24 اردیبهشت ساعت 9  یک آقای میانسال ،کم مو،درحالی که یک کیف مشکی در یک دست و یک بسته بزرگ 2 هزار تومانی در دست دیگرش بود در خیابان جنت آباد تهران درمقابل یکی از بانک های کشور مشاهده شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، وی با خیالی کاملا آسوده عرض خیابان را طی کرد نکته جالب توجه این است که پول ها حتی در یک بسته نایلونی هم قرار داده نشده بود. ایشان پس از طی عرض خیابان مسافت طولانی را طی کرد و سوار یک ماشین کرایه بین راهی شد!! و تلاش های خبرنگار ما برای رسیدن به ایشان به جایی نرسید.

این اقدام خطرناک و درعین حال سارق شاد کن! که امیدواریم ختم به خیر شده باشد و فرد مذکور را به دست سارقان نسپرده باشد سبب شد تا برای چندمین بار به برخی از نکات امنیتی هنگام دریافت وجه نقد از بانک اشاره کنیم.

 

1. فاصله را رعایت کنید

با وجودی که بانک ها مجهز به سیستم نوبت دهی شدند همیشه هستند افرادی که بی توجه به این امور کنار باجه پرسه می زنند. این حالت همیشگی نیست اما ممکن است این افراد درحال جاسوسی فعالیت های شما باشند و قصد کیف زنی داشته باشند.

2.پول هایتان را در معرض دید قرارندهید

توصیه اکید این است که تا جایی که ممکن است از دریافت وجه نقد کلان در بانک پرهیزکنید و از چک رمزدار استفاده نمایید اما اگر مجبور هستید مبلغ را به صورت وجه نقد دریافت کنید آن را در معرض دید افراد قرارندهید وسعی کنید پول را بلافاصله پس از دریافت در کیف یا بسته بندی مطمئنی قرار دهید

3.کاغذی را رها نکنید

گاهی چک خط خورده، رسید عابربانک و یا مدارک دیگر در بانک رها می شوند که اطلاعات آنها می تواند خوراک کلاهبرداران باشد.

4.به هر کس اعتماد نکنید

لازم نیست کنار هر کسی می نشینید تا نوبتان  شود سفره دلتان را باز کنید و همه چیز را بگویید شاید کسی که نباید چیز هایی بشنود و به فکر تعقیب شما یا  خدای نکرده سرقت اموالتان بیفتد.

5. هیچ رمزی را به هیچ کسی نگویید

رمز یک شماره کاملا شخصی است از اعضای خانواده تان گرفته تا کارکنان زحمت کش بانک ها شما هیچ وقت نباید شماره رمزتان رو لو بدهید.

6. بستن در خودرو

اگر وجه نقدی همراه شماست هنگام خروج از بانک مراقب باشید بعد از سوار شدن اتومبیل همه در ها را قفل کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► دلیل عدم موفقیت برخی تراکنش های بانکی
چطور اقساط وام هایمان را بپردازیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر