خدارحمی اعلام کرد: رشد 400 هزار میلیارد ریالی منابع بانک کشاورزی

چهارشنبه ، 6 شهریور 1398 ، 13:06
روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز سه شنبه پنجم شهریور در نشت خبری با خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات، عملکرد این بانک را تشریح کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی در این نشست ضمن اظهار خرسندی از موفقیت بانک کشاورزی در حمایت از تامین امنیت غذایی کشور گفت: باوجود شرایط دشوار اقتصادی برخاسته ازبدعهدی ها وتحریم های ظالمانه ، به لطف خدا تولید کافی در بخش کشاورزی نقطه اتکایی برای کشورمان است که با همت و پشتکار کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی و حمایت دولت میسر شده است.



خدارحمی در ادامه سخنان خود به رشد 400 هزار میلیارد ریالی منابع بانک کشاورزی در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این روند رشد در سال جاری نیز برقرار است به طوری که در چهارماهه ابتدای سال جاری توانسته ایم 45 درصد تعهدات برنامه سال 1398 را محقق کنیم و مفتخرم اعلام کنم که با این میزان افزایش منابع، از مرز هزار هزار میلیارد ریال عبور کردیم و این موفقیت را مرهون اعتماد مردم و بهبود خدمات بانک هستیم.

وی افزود:  رشد 14 درصدی منابع ارزان قیمت از سال 96 تا پایان سه ماهه ابتدای سال 1398 موفقیت ارزنده دیگری است که در کمتر بانکی این ترکیب سپرده دیده می شود و با اتکا به آن توانسته ایم تسهیلات خوبی به فعالان بخش کشاورزی پرداخت کنیم .

خدارحمی تصریح کرد: برنامه پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی در سال جاری 520 هزار میلیارد ریال است که تا کنون 119 هزار میلیارد ریال  پرداخت شده که عمدتا در حمایت از تولید محصولات استراتژیک، توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، توسعه مکانیزاسیون، پرورش ماهی در دریا، توسعه کشت های گلخانه ای ، عملیات حفاظت از آب و خاک، و تسهیلات برای خرید گندم بوده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه ، عملکرد بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات را تشریح کرد و گفت: در حمایت از تولید محصولات استراتژیک نظیر گندم، کلزا، چغندر و ... از سال 1396 تا کنون هر ساله 42 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است؛ در سرفصل طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز از آغاز این طرح در بهمن ماه 1396 تا کنون قریب به 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 4 و 6 درصد پرداخت کرده ایم که منجر به اجرای 41 هزار طرح و کسب و کار جدید و ایجاد 85 هزار فرصت شغلی پایدار برای روستائیان و عشایر شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بدون محدودیت برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از جمله اقدامات شایسته در سال های اخیر است به طوری که در 6 سال دولت یازدهم و دوازدهم جمعا نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت کرده ایم.

خدارحمی اعلام کرد: پرداخت 3614 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 15 درصد برای خرید 11856 دستگاه ماشین آلات و ادوات کاشت، داشت و برداشت برنج طی سال های 1395 تا 1398  در استان های شمالی که باعث شد عملیات برنج در این استان ها مکانیزه شود،  از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در سال های اخیر است .

وی افزود: برای توسعه کشت های گلخانه ای از سال 96 تا کنون قریب به 21 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم و مقرر است تا پایان سال جاری نیز ، تسهیلات لازم برای احداث 5000 هکتار تاسیسات گلخانه ای را پرداخت کنیم.

خدارحمی سپس به تحقق 118 درصدی برنامه تعیین تکلیف اموال تملیکی در سال 97 و روند پیشرفت واگذاری شرکت های بانک در سال 1398 اشاره کرد و اظهار داشت: با پیشرفت برنامه واگذاری شرکت کشت و صنعت و خوراک دام کارون و شرکت سیمرغ، شرکت عمده ای برای واگذاری باقی نمی ماند و برای واگذاری سایر شرکتها نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی در ادامه از خرید تضمینی 7.2 میلیون تن گندم به ارزش 125335 میلیارد ریال تا مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به تصميم دولت يازدهم مبني بر خريد تضميني دانه هاي روغني ، اين اقدام براي اولين بار در سال 95 با عامليت شركت بازرگاني دولتي و بانك كشاورزي براي محصولات سويا ،‌كلزا، آفتابگردان و گلرنگ انجام و در سالهای 96 ، 97 و 98 توسعه پیدا کرد.


خدارحمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اظهار رضایت از عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت به موقع غرامت به خسارت دیدگان، اظهار داشت: در سال جاری در راستای جذب اعتبار 9000 میلیارد ریالی کمک به سیل زدگان در 26 استان کشور  ، تا کنون به 3620 فقره مبلغ 471 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.؛ همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 23500 میلیارد ریال تامین مالی شده که تا کنون، مبلغ 13625 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در اجرای بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور تاکنون 37000میلیارد ریال از مطالبات بانک  از 273000 نفر از مشتریان خسارت دیده مورد مساعدت قرار گرفته و 16500 میلیارد ریال سود و کارمزد مشتریان بخشیده شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال های اخیر ضمن افزایش توانمندی بانک در پرداخت تسهیلات، سیاست های اعتباری خودمان را به سیاست ها و اولویت های دولت در بخش کشاورزی نزدیک کرده ایم ؛ لذا سعی داریم ضمن این که فعال سازی طرح های راکد و تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت قرار داده ایم ، اجرای طرح های دانش بنیان، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، تامین بذور گواهی شده، حمایت از طرح های تولیدی مبتنی بر صادرات و سایر طرح های اولویت دار بخش کشاورزی چون توسعه اشتغال روستایی، مکانیزاسیون، گلخانه ها، پرورش ماهی در دریا، واحد های مدرن صنعتی و ...  را در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین منابع ارزان یک اصل است که کشاورزی را قابل رقابت می کند لذا نرخ تسهیلات برای فعالان بخش کشاورزی در بانک کشاورزی شامل تسهلات 4 درصدی (نظیر اعتبار 9000 میلیارد ریالی کمک به سیل زدگان)، تسهیلات 6 درصدی (نظیر اعتبار اشتغال پایدار روستایی)، تسهیلات  9 درصدی (نظیر اعتبارصندوق توسعه ملی برای توسعه گلخانه ها ، پرورش ماهی در دریا ، کشت گیاهان دارویی و ...) و سایر تسهیلات بخش کشاورزی با نرخ 15 درصد( 3 درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) است.

 


► «بام» موجودی زنده با امکاناتی ارزنده
پایان حساب های بی هویت در بانک ملی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر