تسهیلات بانک توسعه تعاون اشتغال آفرین است

شنبه ، 14 دی 1398 ، 11:57
سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: تسهیلات بانک توسعه تعاون اشتغال آفرین است.

 سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون که به همراه محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیته هماهنگی و توسعه تعاون استان همدان حضور یافته بود اظهار داشت: تشکیل کمیته هماهنگی و توسعه تعاون در استان‌ها موجب یکپارچگی و انسجام فعالیت تعاونی‌ها، شناسایی نقاط قوت و فرصت‌ها، امکان چاره‌اندیشی در خصوص کمبودها و ضعف‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون آمادگی خود را برای حضور در جلسات این کمیته در سراسر کشور اعلام می‌کند و با توجه به قراردادهای عاملیت و تسهیلات تکلیفی و ظرفیت‌های اعتباری که در بانک توسعه تعاون ایجادشده است، تعامل با تعاونگران می‌تواند سبب افزایش سهم تعاونی‌ها در بهره‌گیری از طرح‌های تسهیلاتی گردد.

وی بابیان اینکه می‌توان از توانایی و ظرفیت تعاونی‌ها و تعاون گران برای توسعه همه‌جانبه مناطق استفاده کرد، گفت: شبکه‌سازی و توانمندسازی تعاونی‌ها با توسعه نوآوری و شفافیت و تقویت بخش تعاون محقق می‌شود.

فتاحی با استناد به آمار ارائه‌شده توسط مسئولین استان گفت: تعداد 1027 در استان همدان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۰۶تعاونی تولیدی، تعداد ۳۴۰تعاونی خدماتی و تعداد ۱۸۱تعاونی توزیعی هستند.

در این جلسه محمد کبیری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم تقویت بنیه تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌ها بستری را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد و تثبیت اشتغال فراهم می‌کنند.

کبیری از ویژگی‌های توسعه تعاون را باز توزیع عادلانه ثروت و اشتغال پایدار برشمرد و گفت: مرکز نوآوری تعاون با توجه به فضا و جغرافیای هر استان تشکیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه نوآوری و شفافیت پیش‌شرط توسعه تعاون است و استارتاپ ها باید در کنار تعاونی‌های سنتی قرار گیرند چراکه این اقدام باعث توسعه و رشد تعاونی‌ها خواهد شد، گفت: جوانان و نخبگان باید وارد عرصه تعاون شوند و به بروز رسانی و خدمات‌دهی بهتر تعاونی‌ها کمک کنند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه سفر به همراه کبیری معاون تعاون، و سایر مدیران ستادی و استانی از شرکت تعاونی پایا بسپار بازدید نمودند. این شرکت تعاونی تاکنون در قالب ۵۰میلیارد ریال تسهیلات و ۵۰میلیارد ریال دریافت انواع ضمانت‌نامه بانکی از خدمات بانک توسعه تعاون استفاده نموده است و موجبات اشتغال برای ۴۰۰نفر را فراهم آورده است.

جلسه شورای اداری نیز با حضور کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فتاحی عضو هیات مدیره بانک به میزبانی بانک توسعه تعاون استان همدان و با حضور تعاونگران برگزار گردید.


► آیین معرفی و تجلیل از پژوهشگران با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد
بانکی، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می گوید ◄

مطالب مرتبط
بنر