اعلام کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود

پنجشنبه ، 22 اسفند 1398 ، 10:21
در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عناوين بخش‌ها و رسته‌هاي کسب و کارهايي که به طور مستقيم از بيماری کرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است:
 
1. مراکز توليد و توزيع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذيرايی، قهوه‌خانه‌ها، اغذيه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخيص وزارت صنعت، معدن و تجارت)
 
2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذيرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذيرايی و تفريحی و خدماتی بين‌راهی (و موارد مشابه به تشخيص وزارت ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی)
 
3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوايی، جاده‌ای، ريلی و دريايی
 
4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
 
5. توليد و توزيع پوشاک
 
6. توليد و توزيع کيف و کفش
 
7. مراکز توزيع آجيل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبميوه
 
8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفريحی
 
9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
 
10. مراکز توليد، توزيع و فروش صنايع دستی
 
گفتنی است مراتب به قيد فوریت به تمامي واحدهاي بانک‌‌‌‏ ها و مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل می آيد.
 
یادآور می شود اقساط وام های قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

► شعار کارمندان بانک کشاورزی: "کرونا را شکست می دهیم"
در عید امسال، کارت هدیه را جایگزین اسکناس نو کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر