وام یک میلیون تومانی پیش از ماه رمضان واریز می‌شود

يكشنبه ، 31 فروردين 1399 ، 11:34
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وام یک میلیون تومانی پرداختی به همه خانوارهای یارانه‌بگیر به صورت قرض‌الحسنه و ۳۰ ماهه شد، گفت: تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان این وام واریز خواهد شد.

عبدالناصر همتی  روز سه شنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: به دنبال اقدام اولیه بانک مرکزی در جهت کمک به کاهش نرخ وام یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه بگیر، از طریق آزاد سازی بخشی از ذخائر قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی و تعدیل نرخ آن وام ها به ۱۲درصد، امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت با قبول پرداخت مابه التفاوت نرخ ۱۲درصد، با وام قرض الحسنه، توسط دولت، مقررشد وام پرداختی به همه خانوارهای یارانه بگیر، به صورت قرض‌الحسنه و۳۰ ماهه باشد.

وی افزود: بدین ترتیب با انجام روند ثبت نام و اعلام درخواست تمایل سرپرستان خانوار، مبنی بر استفاده از این وام در پاسخ به پیامک ارسالی وزارت رفاه، تا روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان، وام یک میلیون تومانی خانوارهای یارانه بگیر از طریق بانک‌های عامل خود به حسابشان واریز خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: البته طبق اعلام قبلی، وام قرض الحسنه چهار میلیون خانوار کم درآمد، بر اساس تعداد اعضای خانوار آنها، یک تا دو میلیون تومان خواهد بود.

► شرکت کارکنان بانک انصار در طرح جهادی اهدای خون
از پذیرش پول نقد معذوریم ◄

مطالب مرتبط
بنر