برنامه پرداخت حداقل ۳ میلیون فقره وام قرض الحسنه در سال ۱۳۹۹

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1399 ، 10:39

بانک مهر ایران ۲میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه در سال ۱۳۹۸ پرداخت کرد که این ميزان ۳۵ درصد از کل وام هاي پرداخت شده در حيات ۱۲ ساله اين بانك است. اين در حالي است كه اين بانك با جذب منابع قرض الحسنه اشخاص حقيقي و حقوقي، برنامه پرداخت حداقل ۳ ميليون فقره وام را در سال ۱۳۹۹ در دستور كار خود قرار داده است. به گزارش روابط عمومي بانك مهر ايران، بانك مهر ايران در سال‌هاي گذشته يكي از موفق‌ترين بانك‌هاي كشور در زمينه اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه به مشتريان بوده است؛ به نحوي كه طي ۱۲سال فعاليت خود با جذب بيش از ۸ ميليون و ۵۰۰ هزار مشتري توانست بيش از ۶ ميليون و ۷۵۳هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه بانكي پرداخت كند.

رکورددار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در کشور

این بانک در شرایط سخت اقتصادی سالهای گذشته از طريق مديريت و جذب بهينه منابع با پرداخت تسهيلات خرد سهم بسزايي در تأمين مالي بنگاه‌هاي کوچک و يا کمك به افرادي كه نيازهايشان با مبالغ اندك رفع مي‌شود داشت و در طول سه سال گذشته بالغ بر ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان جامعه اعطا كرده كه بيشتر از دوسوم (۶۲ درصد) تسهيلات پرداخت شده در ۱۲ سال فعاليت بوده است.
 

رشد صعودی پرداخت تسهیلات در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران در سال ۹۶ بیش از ۷۵۲ هزار فقره، در سال ۹۷ با ۶۴ درصد افزایش بالغ بر یک ميليون و ۲۳۰ هزار فقره و در سال ۱۳۹۸ با ۸۷ درصد افزايش با پرداخت ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار فقره وام بانکي رکورد دار اعطاي تسهيلات قرض الحسنه بوده است.

 
رشد صعودی در افزایش منابع در ۳ سال گذشته

منابع بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۸ به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد، که نسبت به سال ۱۳۹۷ بيش از ۷۶ درصد افزايش داشته است. منابع بانک مهر ايران در سه سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتيب ۱۱۰ هزار ميليارد ريال، ۱۷۰ هزار ميليارد ريال و ۳۰۰ هزار ميليارد ريال بوده که به‌ترتيب رشد ۸۲ درصد، ۵۴ درصد و ۷۶ درصدي را نسبت به سال قبل تجربه كرده است. از خاطر نبريم كه رشد نقدينگي كشور در اين سال‌ها بين ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده و با در نظر گرفتن اين پارامتر، باز هم منابع بانك مهر ايران رشدي چشمگير داشته است. اين يعني رشد منابع بانك واقعي و بيش از رشد نقدينگي كشور بوده است. همچنين به‌علت مستمر و متوالي بودن اين رشد قابل توجه منابع در طول سه سال، مي‌توان گفت اين رشد تنها در يك سال و بر اساس سياست‌ها و اقدامات موقتي نبوده، بلكه نشان از يك استراتژي و چارچوب عملكرد مشخص در اين حوزه دارد.
 

رشد صعودی تعداد مشتریان در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران در سال گذشته رشد چشمگیری را در تعداد مشتریان خود نيز تجربه کرد. در سال ۱۳۹۸ تعداد کل سپرده‌هاي پس‌انداز بانک مهر ايران به ۸ ميليون و ۵۰۰ هزار مشتري رسيد كه در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است. در سال ۱۳۹۸ تعداد سپرده‌هاي افتتاح شده در اين سال، كه ميزان استقبال مشتريان جديد را نشان مي‌دهد، حكايت از اضافه شدن يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر را به خانواده بزرگ بانك مهر ايران دارد. اين افزايش باعث شده كه در حال حاضر بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، مجموعاً ۸ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار داشته باشد.

 
رشد صعودی سودآوری از محل گسترش خدمات الکترونیک در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران از محل گسترش خدمات الکترونیک در سه سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲.۹۶۰، ۲.۵۳۰ و ۴.۰۰۰ میليارد ريال سودآوري داشته است. اين سودآوري باعث شده که بانك مهر ايران از محل سود انباشته به ميزان ۱۰.۰۰۰ ميليارد ريال افزايش سرمايه داده و در نهايت سرمايه بانك به ۲۵.۰۰۰ ميليارد ريال برسد.


► سوال این روزها اینه که چطور می‌شه در بحران شیوع کووید-۱۹ شغل مناسب پیدا کرد؟
برندگان فصل زمستان وین کارت مشخص شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر