تعویق سه ماهه تسهیلات قرض الحسنه تا پایان اردیبهشت ماه99

دوشنبه ، 15 ارديبهشت 1399 ، 13:04
ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد: تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه بدون هیچ شرطی تا پایان‌ اردیبهشت ماه سال جاری مشمول استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط هستند.


به گزارش بانکی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا ، مسعود ایزدی مدیرامور ارتباطات و حوزه مدیریت این بانک اظهار داشت: بانك مسكن در تمامي مقاطع تابع ضوابط و مقررات ابلاغي از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مي باشد و براساس آخرین دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی در تاريخ 98/12/15  به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا ومشکلات حادث شده مقررشد، برای صاحبان کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک که تحت شرایط جدید با مشکلات مالی مواجه شده اند؛ تسهیلاتی فراهم شود.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت  اذعان داشت:بر اساس بخشنامه ابلاغی تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه این بانک كه به دليل شرايط به وجود آمده قادر به بازپرداخت اقساط تسهيلات خود در مواعد مقرر نيستند باید درخواست خود را به بانك ها و موسسات اعتباري غير بانكي ارایه دهند  مشروط بر آن که بدهي آنان تا تاريخ 98/10/01در طبقه جاري قرار داشته باشد ؛ بانک و موسسات اعتباری غیر بانکی می توانند اقساط آنان در ماه هاي اسفند1398،فروردين و ارديبهشت1399را پس از پايان دوره بازپرداخت اقساط دريافت كنند.   

وی همچنین افزود: تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت یا وصول اقساط از آن ها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه ، مشمول استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات هستند که این موضوع با توجه به لزوم کاهش حضور مشتریان در شعب بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا ، بدون نیاز به درخواست از سوی ایشان توسط ادارات مرکزی بانک به صورت متمرکز تحت اقدام می باشد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت با اشاره به این موضوع  عنوان کرد: این بخشنامه علاوه بر مشمولیت کلیه وام های قرض الحسنه ، مشمول استفاده کنندگان از تسهیلات در رسته های کسب و کارهایی که مصادیق آنها از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام گردیده و درخواست استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط خود را به شعبه مربوطه ارائه نمایند نیز می باشد.
ایزدی به مصادیق بخش ها و رسته های کسب و کار اشاره کرد و گفت: از جمله این کسب و کارها می توان به مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها ، مجتمع های جهانگردی و گردشگری ؛دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری؛ مجتمع های ورزشی و تفریحی؛مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و... اشاره کرد



► ارفاق کرونایی به صاحبان مشاغل
بسته اقتصادی دولت در مقابل کرونا ◄

مطالب مرتبط
بنر