آزادی 4 زندانی با مساعدت بانک مسکن

چهارشنبه ، 17 ارديبهشت 1399 ، 15:42
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از آزادی 4 زندانی در پایان سال 1398 از محل کمک های مردمی در بانک مسکن خبر داد.

 به گزارش بانکی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مسعود ایزدی با بیان این که بانک مسکن در سال های گذشته، اقدامات خیرخواهانه را همیشه مدنظر قرار داده  گفت: این بانک برای آزادی زندانیان از سال 1389 حساب های مردمی را افتتاح کرد و اعلام عمومی کرد که مردم نیز برای این امر خیر مشارکت کنند.

وی افزود: خوشبختانه با مساعدت مردم و همت همکاران در بانک مسکن، از سال 92 تا سال 98، 53 نفر از زندانیان جرایم نقدی، به کانون گرم خانواده های خود بازگشته اند.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با تاکید بر این که اکثر این زندانیان به علت وضعیت نامساعد مالی در زندان به سر می بردند، گفت: گزارش ها حاکی از آن است که عمده این زندانی ها سرپرست خانوارها بودند و پس از آزادسازی این زندانی ها، با برگشت این افراد به زندگی خود، معاش و وضعیت اقتصادی آن ها نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

مسعود ایزدی با تاکید بر این که که در بهمن ماه سال قبل از محل این حساب، 4 زندانی دیگر نیز آزاد شدند گفت: یک خانم و سه آقا بدهی مالی داشتند و به این خاطر به زندان افتاده بودند، در نهایت با همکاری بانک مسکن با ستاد دیه کشور، این افراد شناسایی شدند و پس از تسویه حساب بدهی آن ها از سوی بانک مسکن، آزاد شدند. او افزود: اکثر افرادی که به دلایل مالی، در زندان ها قرار دارند، بدهی های به نسبت کمی دارند و از توان کافی برای بازپرداخت آن ها بهره مند نیستند. بنابراین مشارکت مردم در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد و شرایط را برای رهایی این زندانیان فرآهم سازد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و همت بانک مسکن، این بانک بتواند سایر مسوولیت های اجتماعی نظیر حمایت از خانواده های سیل زده و زلزله زده، ساخت مدارس در مناطق محروم کشور، اعطای وام ازدواج و ... را در سال های، مانند موعدهای قبلی تداوم دهد.


► از پس‌انداز بلندمدت در بانک‌ها بپرهیزید
اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره «آتیه طلایی» بانک کشاورزی اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر