نحوه صحیح ضدعفونی کردن کارت بانکی

شنبه ، 14 تیر 1399 ، 10:29
این روزها همه ما تلاش می کنیم تا با رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی موجب کاهش گسترش ویروس کرونا شویم. بعد از رفتن به داروخانه یا خرید مواد غذایی باید حواستان به ویروس هایی که بر روی کارت بانکی و کیف پول شما مخفی می شوند باشد. بسیاری از افراد فکر می کنند که پول کثیف ترین چیز در کیف پولشان است، اما کارت بانکی شما می تواند ویروس های بیشتری نسبت به پول حمل کند. البته بستگی به این دارد که با چه چیزهایی در تماس بوده اید و چند وقتی یک بار از کارت های بانکی خود استفاده می کنید.

در ادامه نکاتی را آورده ایم که با استفاده از آنها می توانید کارت های بانکی خود را به طور صحیح ضدعفونی کرده و تمیز نگه دارید تا به این ترتیب از خودتان و دیگران در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنید.

چگونه کارت بانکی را ضدعفونی کنیم؟

خوشبختانه کارت های بانکی را می توان با استفاده از اقلامی که احتمالا در خانه دارید ضد عفونی کرد.  یک پاک کننده ضد باکتری یا الکل دار مانند ایزوپروپیل الکل (الکل 70 درصد) می تواند کارتان را راه بیاندازد. اگر از یک مایع ضدعفونی کننده استفاده می کنید، به جای اینکه آن را مستقیما بر روی کارت اسپری کنید، آن را بر روی یک تکه پنبه یا یک دستمال کاغذی بزنید و سپس به آرامی آن را به دو طرف کارت بانکی بمالید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد از کارت یا برگرداندن آن به کیف پول خود، صبر کنید تا خشک شود.

اگر شما پاک کننده ضد باکتری یا الکل دار در خانه ندارید، می توانید با استفاده از مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب گرم، کارت بانکی خود را پاک کنید. علاوه بر این می توانید مقداری صابون یا مایع دستشویی به کارت بزنید و دو طرف آن را با یک دستمال مرطوب بمالید.
برای جلوگیری از سوختن کارت بانکی در هنگام ضدعفونی چه کنیم؟

هر قسمت کارت های بانکی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که ضد آب هستند. با این وجود، نباید کارت بانکی را به مدت چند ساعت در صابون مایع غوطه ور کرده یا آن را خیلی محکم بسابید (مثلا با اسکاچ)؛ زیرا انجام این کارها به مرور زمان به تراشه و نوار مغناطیسی کارت آسیب می رساند. بنابراین بسیار مهم است که کارت بانکی خود را به آرامی تمیز کنید و قبل از خرید بعدی یا برگرداندن کارت به کیف پولتان مطمئن شوید کارت شما به طور کامل خشک شده است.
چگونه گسترش کرونا توسط کارت بانکی را کاهش دهیم؟

در هر خرید حضوری که با استفاده از کارت بانکی خود انجام می دهید ممکن است چندین نفر به کارت شما دست بزنند. از طرفی، زمانی که شما کارت خود را وارد دستگاه کارت خوان یا خودپرداز می کنید، ممکن است صدها کارت دیگر وارد آن دستگاه شده باشند. حتی ممکن است فروشنده از شما بخواهد، خودتان رمز کارت را وارد کنید، بنابراین دست شما به دکمه های کارت خوان و همچنین دستگاه خودپرداز خواهد خورد.

به منظور کاهش گسترش ویروس کرونا، هنگام خرید با کارت های بانکی خود بهتر است آنها را به طور مرتب ضدعفونی کرده و دست های خود را قبل و بعد از خرید شسته یا ضدعفونی کنید.


منبع: همراه کارت


► راهنمای اینترنت بانک کوثر
اسامی اولین شرکت های که به کمپین "آنها را به کار بازگردانیم" پیوستند ◄

مطالب مرتبط
بنر