پرداخت 80 هزار فقره وام ازدواج بانک ملی ایران به زوج های جوان

دوشنبه ، 24 شهریور 1399 ، 11:18
بانک ملی ایران در پنج ماه ابتدای امسال بیش از 80 هزار فقره وام ازدواج به زوج های جوان پرداخت کرده است.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس آمارها بیش از 70 درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران پرداخت می شود و این بانک همواره یکی از پیشتازان در امر تسهیل ازدواج جوانان در میان بانک های کشور بوده است.

بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه بالغ بر 80 هزار و 388 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده که ارزش ریالی این تسهیلات 42 هزار و 74 میلیارد و 304 میلیون ریال است.

سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 500 میلیون ریال، با دوره بازپرداخت 84 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.
بانک ملی ایران طی سال گذشته 239 هزار و 23 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات بالغ بر 75 هزار و 50 میلیارد و 134 میلیون ریال است.

در سال 97 نیز این بانک حدود 265 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه 1396 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، در اولویت نخست قرار دارند.

بانک ملی ایران وام ازدواج را مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و مصوبات داخلی خود تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته در تمامی شعب پرداخت می کند و مشتریان ارجمند می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملی ایران در سایت اصلی این بانک پیگیری کنند.

► حمایت های بانک مسکن در اجرایی شدن وام 1000 میلیارد تومانی
مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد تمدید شد ◄

مطالب مرتبط
بنر