دلایل کثرت دلالان مسکن مهر در پردیس/مجوز ایجاد بنگاه های املاک ماههاست صادر نمی شود

يكشنبه ، 11 آبان 1399 ، 12:33
مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه کثرت دلالان مسکن مهر در این شهر متاثر از مباحث اقتصادی و امن بودن مسکن برای سرمایه گذاری است گفت: افزایش قیمت مسکن موجب بیشتر شدن و حضور دلالان مسکن مهر می شود.

به گزارش بانکی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، طولانی شدن پروژه مسکن مهر باعث شد تا با رشد قیمت مسکن این واحدهای مسکونی که تا دو سال پیش فاقد متقاضی بودند به یکباره ارزش افزوده پیدا کردند.

ایجاد ارزش افزوده واحدهای مسکونی در دو سال گذشته در کلان شهرها به نوعی به واحدهای مسکن مهر نیز سرایت کرد و این روزها متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید با متوسط قیمت مسکن در کلانشهرها برابری می کند.

یکی از شهرهایی که مورد استقبال متقاضیان مسکن مهر و سایر متقاضیان مسکن قرار گرفته است شهر جدید پردیس است.

استقبال متقاضیان مسکن مهر از شهر جدید پردیس باعث شد تا همواره دلالان در این شهر جولان داده و همواره قیمت واحدهای مسکونی را در این شهر افزایش دهند.

کثرت دلالان از یک سو باعث شد تا تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در واحدهای مسکن مهر یکی از دغدغه های مدیران شهرهای جدید باشد.

هر چند در گزارشی که شرکت عمران شهرهای جدید به صورت میدانی تهیه کرد بحث خالی بودن واحدهای مسکن مهر کاملا منتفی شد.

اما وجود دلالان به خصوص دلالان سرپایی در شهر جدید پردیس همواره انرژی مدیران شهر جدید پردیس را گرفته است.

مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس معتقد است برای مدیریت دلالی در شهر پردیس اقدامات خوبی صورت گرفته است و به همین منظور مجوز ایجاد بنگاه املاک ماههاست که صادر نمی شود.

هدایت با تاکید بر اینکه عدم حضور و عدم تحویل واحدهای مسکونی توسط مالکان یکی از این مشکلات است و همین موضوع موجب خالی ماندن برخی واحدهای مسکونی مهر شود گفت: خالی ماندن برخی واحدهای مسکن مهر موجب ایجاد هزینه برای پیمانکاران می شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس ادامه داد: عدم استفاده از واحدهای مسکونی مشکلاتی را به تاسیسات و یا سایر بخش ها وارد می کند به همین منظور واحد رفع نقص مطرح و ایجاد شد تا اگر مشکلاتی ایجاد شد رفع نقص ها به خوبی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در خصوص بحث دلالی و کثرت دلالان مسکن مهر در شهر پردیس چه اقداماتی شده و چرا در پردیس نسبت به سایر شهرهای جدید دلالان بیشتری حضور دارند؟ گفت: انبوه تعداد واحدهای مسکونی در پردیس و تحویل روزانه واحدهای مسکونی به مردم طبیعتا حضور دلالان نسبت به سایر شهرها را افزایش داده است.

هدایت خاطر نشان کرد: با تدابیری که فرماندار پردیس در ارتباط با ساماندهی دلالان در پردیس در شورای تامین داشتند اقدامات خوبی در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه حضور دلالان مسکن در پردیس متاثر از بحث های اقتصادی است گفت: مردم مسکن را همچنان یک محل خوب و یک سرمایه گذاری امن می دانند و این افزایش قیمتها که رخ می دهد حضور مردم هم بیشتر می شود.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا در شورای تامین پردیس محدودیت هایی در ارتباط با تعداد بنگاهها ایجاد شده است و در حال حاضر ماههاست مجوز ایجاد بنگاهی صادر نمی شود تا بحث دلالی مدیریت شود.


► کارمزد خدمات بانکی از ابتدای آذرماه افزایش می‌یابد
سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی افتتاح شد ◄

مطالب مرتبط
بنر