بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال 99

دوشنبه ، 8 دی 1399 ، 13:30
سقف‌های جدید سود سپرده‌های بانکی به تصویب شورای پول و اعتبار رسید

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که با استدلال‌هایی چون کم‌ریسک بودن، داشتن سود ثابت، امنیت سرمایه و… سپرده‌های بانکی را به‌عنوان محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنید. اگر قصد افتتاح سپرده جدید در بانک‌ها را دارید یا اینکه به دنبال دریافت سود بیشتر یا سرمایه‌گذاری به‌صرفه‌تر هستید، آخرین جزئیات و اطلاعات حساب‌های سپرده بانکی و مؤسسات مالی را با ما مرور کنید.

بیشترین سود سپرده بلندمدت بانک ها

در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود. تفاوت عددهای سود در برخی شعبه‌ها، به دلیل نرسیدن بخشنامه تغییرات یا تعلل در اجرای دستورات رسیده است. اما تغییرات سود قطعی است و به زودی شامل همه بانک‌ها می‌شود.

آیا نظر بانک ها درباره بیشترین سود سپرده عوض می‌شود؟

هیچ بعید نیست که با بهبود شرایط اقتصادی در ادامه سال، بانک‌ها از این تصمیم خود کوتاه بیاییند و برای رقابتی شدن و جذب سرمایه بیشتر، نرخ سود را افزایش دهند. همانطور که هم‌اکنون هم هنوز برخی بانک‌ها این تصمیم جدید را به شعبه‌هایشان ابلاغ نکرده‌اند یا نرخ شکست را مشخص نکرده‌اند. «رده» این تغییرات را دنبال می‌کند و در صفحه مربوط به سود سپرده‌های بلندمدت را به‌روزسانی خواهد کرد.

البته همه این گفته‌ها و نظرها درباره مبالغ معمول است ولی درصورتی‌که رقم سرمایه‌گذاری شما میلیاردی باشد، می‌توانید با مذاکره با مدیران برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی از سود ترکیبی و بیشتر بهره‌مند شوید.

 کدام بانک‌ها کمترین سود سپرده را دارند؟

در حال حاضر و طبق اعلام شعب، بانک‌های مسکن، انصار، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، صنعت و معدن، مهر اقتصاد و پست‌بانک هیچ‌گونه طرح خاصی برای پرداخت سقف سود سپرده ندارند و سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله تمامی این بانک‌ها با نرخ سود 15 درصد قابل‌افتتاح است.

 
‏سپرده‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند؟

امسال در بودجه عمومی کشور به نوعی سال مالیات است و این سوال مطرح می‌شود که شایعه قدیمی تعلق گرفتن مالیات به سپرده‌های بلندمدت بانکی امسال اجرایی می‌شود یا قرار است این شایعه همچنان بالای سر سپرده‌گذاران باشد و هرکس بیشترین سود سپرده بانک را گرفته باید بیشتر مالیات بدهد؟ رئیس سازمان امور مالیاتی به این دغدغه جواب داده: «مالیات، سیستم بانکی را مجبور به تمکین از اخذ سود ۱۵ درصدی از سپرده‌ها کرد. اکنون که نرخ واقعی سود سپرده‌ها منفی است، اخذ مالیات بر سود سپرده‌های بانکی موضوعیت ندارد و سازمان مالیاتی برنامه‌ای در این زمینه ندارد.» وقتی میزان سود بانکی، فاصله بسیاری با نرخ تورم دارد، در واقع افزایش درآمدی رخ نمی‌دهد که سازمان مالیات بخواهد از آن مالیات بگیرد!



► چطور کارت هدیه بانک سامان بخریم؟
تغییر محتوای پیامک رمز پویا از امروز ◄

مطالب مرتبط
بنر