چگونه رتبه اعتباری به دست آوریم؟

سه شنبه ، 14 بهمن 1399 ، 15:09

چک برگشتی، عدم بازپرداخت اقساط، عدم پایبندی به تعهدات مالی، نگرانی بابت ضمانت افراد و موارد مشابه این‌چنینی، دغدغه‌هایی است که شاید همه ما به‌نوعی آن را تجربه کرده باشیم. برای رفع این دغدغه‌ها و اطلاع از وضعیت اعتباری افراد، سامانه‌های اعتبارسنجی راه‌حل مناسبی را پیش روی شما گذاشته‌اند تا قبل از انجام هرگونه مراوده مالی، بتوانید اطلاعات لازم در خصوص طرف مقابل خودتان را کسب کنید یا در اختیار افراد، بانک و مؤسسات مالی، شرکت‌ها و … بگذارید.

اعتبارسنجی چیست؟

برای دانستن فعالیت سامانه اعتبارسنجی اول باید بدانیم اعتبارسنجی (Credit Scoring) دانشی مبتنی بر علم آمار است که به‌وسیله آن می‌توان مشتری بدحساب را از مشتری خوش‌حساب تشخیص داد. در فرآیند اعتبارسنجی مشتریان حقیقی، اطلاعات هویتی و سوابق مالی اشخاص استفاده می‌شود. کسب‌وکارهایی که به‌صورت اعتباری و به‌وسیله چک محصولات و خدمات خود را می‌فروشند، برای اعتبارسنجی صاحبان چک از این روش استفاده می‌کنند. در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری از این روش جهت اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد جهت خرید کالاها کاربرد زیادی دارد.

سامانه اعتبارسنجی چه اطلاعاتی دارد؟

هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه‌های اعتبارسنجی، اعتبار سنجی افراد برای انجام مراودات مختلف مالی است. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که در سامانه اعتبار سنجی چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اعتبارسنجی در قالب شناسنامه اعتباری افراد، اطلاعات هویتی، سابقه اعتباری، آمار استعلام و اطلاعات تعهدات عمومی فرد موردنظر را نمایش می‌دهد.


► آیا باید برای دریافت کد شهاب به بانک مراجعه کنیم؟
بیشترین سود سپرده بانک‌ها در سال 99 ◄

مطالب مرتبط
بنر