ثبت نام دریافت واکسن کرونا برای سالمندان صحت ندارد

يكشنبه ، 5 ارديبهشت 1400 ، 23:16

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت:لیست اماکن منتشر شده برای ثبت نام دریافت واکسن برای سالمندان صحت ندارد و فاقد اعتبار است.


به گزارش بانکی به نقل از مشرق، نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: تا به حال برای تزریق واکسن به سالمندان هیچ برنامه رسمی ابلاغ نشده است و لیستی که تحت عنوان ثبت نام سالمندان برای تزریق واکسن در فضای مجازی منتشر شده صحت نداشته و فاقد اعتبار است.


وی گفت: به بالای ۸۰ درصد از کل پرسنل بیمارستان‌های استان تهران واکسن تزریق شده است که تا پایان این هفته به احتمال زیاد واکسن همه پرسنل تزریق شود.


معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود: تزریق گروه بیماران خاص شامل ام اس، دیالیز، تالسمی، هموفیلی و پیوند که تحت پوشش بودند انجام شده است و بعد از آن بیماران سرطانی هستند و سپس نوبت به افراد مسن می‌رسد که تاکنون هیچ چیز در این باره اعلام نشده است.


۱۴۰۰ بستری و ۱۳۰ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته


معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران بیان کرد: وضعیت بستری در تهران کماکان بالا است و تعداد حدود ۱۴۰۰ بستری در روز داریم، در حال حاضر حدود ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستان درگیر کرونا و ۴۰ درصد باقی مانده برای بیماری‌های دیگر در نظر گرفته شده است.


توکلی با بیان اینکه در کل حدود ۸۵۰۰ بستری در تهران داریم، عنوان کرد: تعداد بستری بالا باعث تعداد فوتی بالا می‌شود و به دلیل اینکه تعداد ابتلاء بالایی داریم تعداد فوتی نیز بالا است.


وی با اشاره به اینکه درصد فوتی کرونا در پیک چهارم نسبت به پیک سوم کمتر است، افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌ها در اغلب روزهای اخیر بالای ۱۰۰ نفر بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ فوتی و  ۱۴۰۰ بستری در استان تهران ثبت شده است.


توکلی بیان کرد: کماکان در اوج بیماری هستیم و  باید مراقب سالمندان باشیم چون حدود ۸۰ درصد فوتی‌ها در افراد بالای ۶۰ سال است، گرچه در جوانان هم مرگ و میر داریم ولی بیشترین آمار در سالمندان ثبت شده است.


ایجاد کلینیک بستری موقت راه حل کاهش تعداد بیماران / کلیه داروها تحت پوشش بیمه هستند


وی با بیان اینکه با راه اندازی کلینیک‌های بستری موقت تعداد بیماران را کم کرده‌ایم، تصریح کرد: تقریباً دو سوم بیماران کرونایی به علت دریافت داروهای تزریقی برای درمان کرونا مثل داروی ضد ویروس،   ضد انعقاد و دیگر موارد بستری می‌شوند، به کل بیمارستان‌ها پروتکلی ابلاغ کردیم که کلینیک‌های تنفسی را به شکل درمان بستری موقت در کنار اورژانس یا در ساختمانی مجزا که کاملاً ایزوله باشد در نظر بگیرند.


معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود: این بیماران معمولاً بیمارانی هستند که بد حال نیستند و به دلیل درگیری ریوی نیاز به تزریق داروهایی که اشاره شد دارند و معمولاً در بیمارستان بین ۵ تا  ۷ روز باید بمانند که الان ما از روز سوم اگر روندبهبودشان روند ثابتی باشد و شرایط‌شان خوب باشد پزشک عفونی آن‌ها را ترخیص و برای دریافت تزریق‌های روزانه هدایت می‌کند.


توکلی ادامه داد: حالت دوم بیمارانی هستند که از بدو ورود به اورژانس با درگیری ریوی به اورژانس مراجعه می‌کنند و در کلینیک تخصصی به توصیه پزشک برای دریافت دارو باید بستری شوند، اگر حال عمومی خوبی داشته و نیاز به اکسیژن زیادی نداشته باشند معمولاً به شکل روزانه از همان ابتدا تحت درمان قرار می‌گیرند و بعد از بستری یک یا دو ساعته ترخیص و برای دریافت دارو بازه زمانی ۳ تا ۵ روزه به شکل روزانه به مرکز درمانی مراجعه کنند.


وی افزود: با سازمان‌های بیمه‌گر هماهنگ شده است کلیه داروهای این بخش تحت پوشش بیمه سرپایی در بیمه‌های پایه قرار گرفته شود که این امر مورد رضایت مردم نیز بوده است.


منبع: فارس


► برندگان زمستان وین کارت مشخص شدند
کارگزار ناظر کیست و آیا می‌توان آن را تغییر داد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر