جزئیات تعطیلی ۶ روزه بانک‌های سراسر کشور

يكشنبه ، 24 مرداد 1400 ، 09:36
دبیرکل کانون بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، از تعطیلی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پیرو دستورالعمل ستاد ملی کرونا از صبح دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد خبر داد.

به گزارش بانکی به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دبیر کل کانون بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، از تعطیلی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پیرو دستورالعمل ستاد ملی کرونا خبر داد. 


علیرضا قیطاسی تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا کلیه بانک ها از دوشنبه 25 مرداد تا پایان روز شنبه 30 مرداد 1400 تعطیل خواهند بود. 


وی ادامه داد: بانک‌ها برحسب ضرورت و صلاحدید و تصمیم مدیران عامل بانک‌ها باجه‌های کشیک در شعب مرکزی شهرستان‌ها را در سطح کشور برای رفع نیاز‌های غیرضروری پیش بینی خواهند کرد که از طریق سایت بانک‌ها اطلاع رسانی لازم به عمل می‌آید.


دبیرکل کانون بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تاکید کرد: همچنین برقراری سامانه‌های ساتنا و پایا برعهده بانک مرکزی است که هنوز هماهنگی در این زمینه انجام نشده و تا این لحظه تغییری در عملکرد این سامانه‌ها اعلام نشده است.  


پشتیبانی ویژه از عابربانک‌ها در ایام تعطیل


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: در ایام تعطیلات ستاد کرونا، پشتیبانی ویژه از خدمات عابربانک‌ها و همچنین خدمات غیرحضوری بانک‌های دولتی صورت خواهد گرفت.


علیرضا قیطاسی افزود: بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا همه ادارات و بانک‌های کشور از صبح روز دوشنبه 25 مردادماه لغایت پایان وقت اداری شنبه سی‌ام مردادماه تعطیل هستند.


وی گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها بر این اساس به مدیران عامل تمام بانک‌های دولتی از جمله بانک ملی، سپه، تجارت، ملت و صادرات اختیار داده تا در صورت نیاز و صلاح دید در هر استان و هر شهرستان شعب کشیک را برای کار‌های ضروری بانکی مردم دایر کنند.


قیطاسی افزود: تعطیلی بانک‌ها به این خاطر بوده که مردم به بانک مراجعه نکنند بنابراین اگر شعبه کشیکی از بانک‌ها باز بود دلیل بر مراجعه و انجام کار‌های روزمره بانکی نیست و فقط برای کار‌های بسیار ضروری، برخی شعب کشیک باز خواهند بود.


وی گفت: تمامی خودپرداز‌ها در سراسر کشور از طریق ادارات امور شعب استان‌ها و شهرستان‌ها پشتیبانی می‌شوند و این پشتیبانی با برنامه‌ریزی کامل تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.


وی در خصوص انجام عملیات به صورت غیر حضوری هم گفت: تمامی بانک‌ها در سایت‌های خود خدمات غیرحضوری را به صورت غیرحضوری و 24 ساعته انجام خواهند داد و از این بابت هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت و اگر کسی مشکلی داشت می‌تواند با شماره تلفن‌های امداد موجود در سایت‌ها تماس بگیرد و به سرعت مشکل آن برطرف شود.


دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در پایان گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا تا به امروز 300 نفر از پرسنل بانکی کشور فوت کرده‌اند و حدود 35 تا 40 هزار نفر هم مبتلا شده‌اند، بنابراین شعب بانک از پرخطرترین جا‌های شیوع ویروس کرونا است که از مردم خواهش می‌کنیم در ایام تعطیل غیر از کار‌های ضروری به هیچ عنوان به بانک مراجعه نکنند و در ایام غیر تعطیل هم تا جایی که امکان دارد از خدمات غیر حضوری بانک‌ها استفاده کنند.


کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز اعلام کرد در راستای تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلات سراسری کشور کلیه شعب بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز از صبح دوشنبه 25 مرداد تا پایان روز شنبه 30 مرداد تعطیل خواهند بود.



► خبر مهم بانک مرکزی درباره میزان وام‌های بانکی
جزئیات مهم از تعطیلی بانک ها ◄

مطالب مرتبط
بنر