نکاتی که والدین در خصوص ایمن نگه داشتن فرزندان در فضای مجازی باید بدانند

سه شنبه ، 16 شهریور 1400 ، 17:34
والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند به ویژه اینکه در روزهای کرونایی فرزندان آن‌ها از طریق فضای مجازی تحصیل می‌کنند، براین اساس آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی ‌بخشی به کودکان و همراهی آن‌ها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.


والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. به ویژه اینکه در روزهای کرونایی فرزندان آن‌ها از طریق فضای مجازی تحصیل می‌کنند، براین اساس آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی ‌بخشی به کودکان و همراهی آن‌ها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند. نکاتی که والدین در خصوص ایمن نگه داشتن فرزندان در فضای مجازی باید بدانند:


1- نسبت به علائم پریشانی در فرزندان خود هوشیار باشید.


2- با حمایت مثبت و تشویق، روابط همراه با اعتماد و ارتباط آزاد و راحت ایجاد کنید.


3- توجه داشته باشید که هر کودکی منحصر به فرد است و ممکن است شیوه‌های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن به کار بگیرد. برای یافتن پاسخ مناسب به نیازهای فرزند خود زمان بگذارید. به‌عنوان مثال، کودکان دارای اختلالات یادگیری نیاز به دریافت اطلاعات به شیوه‌ای ساده دارند.


4- در محیط‌های رسانه‌های دیجیتال مانند اینستاگرام و یوتیوب و غیره فرزند خود را فالو نمایید و از طریق اکانت خود پست‌های آن‌ها را ملاحظه فرمایید.


5- وقتی فرزندتان با شما صحبت می‌نماید،  به چشمان او نگاه کنید و از نگاه کردن به صفحه تلفن همراه خود اجتناب ورزید. با اینکار با القاء احساس ارزشمندی به فرزند خود نقش مهمی در شکل گیری شخصیتی قوی و سرشار از عزت نفس در او خواهید داشت.


6- لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را در فضای مجازی  از سو استفاده افراد کلاهبردار حفظ نمایید. 

 

منبع: پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا

► تجهیز خودپردازهای بانک سامان، به ابزار احراز هویت مشتریان
حواله ارزی چیست و چگونه کار می کند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر