دکتر ابراهیمی دستور حل مشکل داد

سه شنبه ، 11 آبان 1400 ، 11:17
در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری 20:30 شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، دکتر آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: علی‌رغم اینکه نتایج بررسی‌های مکاتبات بین بانک و کارخانه نان‌صنعتی مذکور نشان می‌دهد، بانک سپه نه‌تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دوجانبه برای کمک به تولید و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده است؛ دکتر ابراهیمی از مدیران واحدهای ذی‌ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد تولیدی به چرخه تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

همچنین اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به شرح زیر را لازم و ضروری می‌داند:

نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین‌المللی خوشه زرین چلک به مبلغ 18 میلیارد و 550 میلیون ریال با نرخ سود 12 درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سال‌های 1391-1389 پرداخت شده است.

همچنین تسهیلات خرید ماشین‌آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره‌برداری کارخانه، در تاریخ شانزدهم آذرماه 1392 قرارداد "مشارکت مدنی" به قرارداد "اجاره به‌شرط تملیک" تبدیل شده است.

علاوه بر این کارگروه‌های تخصصی متعددی برای رفع مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تاکنون مدیران شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی کارخانه و تعیین تکلیف مطالبات بانک ارائه نکرده‌اند.

در این گزارش تصریح شده است: با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و بازگشت مجدد این واحد تولیدی به چرخه تولید با تعامل دوجانبه، این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به‌منظور حمایت از تولید استان گیلان است.

این گزارش می‌افزاید: همواره و به‌ویژه طی سال‌های اخیر حمایت از تولید و رفع موانع آن در صدر برنامه‌های اجرایی بانک سپه بوده و این بانک در زمره بانک‌های نقش‌آفرین و تأثیرگذار در پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال در کشور است. 

بانک سپه مشتریان حوزه تولید را شرکای خود می‌داند و در عین تقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط مالی از طرف‌های مقابل بانک هم انتظار دارد به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد فی مابین به‌موقع و صحیح عمل کنند.

بر اساس این گزارش، بانک به‌عنوان حافظ منافع سپرده‌گذاران و بیت‌المال، با رعایت و انجام دقیق وظایف خود عملکرد مطلوبی در حوزه سلامت مالی و اداری دارد و مدیران بانک همواره در تلاش هستند برای کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی با مسئولیت‌پذیری و ریسک‌پذیری لازم، از تولیدکنندگان واقعی و خوش‌نام نهایت همکاری را داشته باشند.

► پرداخت ٥٢٠٠ فقره وام ودیعه مسکن توسط بانک صادرات ایران
برای مشتریان کلان خدمات ویژه عرضه می‌‌کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر