فروش وام ۲۰۰ میلیونی ازدواج + جزییات

شنبه ، 20 آذر 1400 ، 13:23

در برخی از سایت‌های فروش وام برخی از افراد اقدام به فروش وام ازدواج خود کرده‌اند. برخی از این افراد هنوز وام خود را دریافت نکردند و در انتظار دریافت وام هستند برخی هم وام خود را دریافت کرده و حاضرند وام خود را به صورت فوری بفروشند.

در این آگهی‌ها، متقاضی می‌تواند با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت ۱۲۰ ماهه و با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۰ هزار تومان وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج را از فروشندگان دریافت کند.

در برخی دیگر از این آگهی‌ها افراد با فروش وام ۲۰۰ میلیونی ازدواج از مشتری خود ۸۰ میلیون دریافت می‌کنند و وام را به فروش می‌رسانند. برخی از فروشندگان هم در ازای پرداخت وام ۱۴۰ میلیونی ۶۰ میلیون تومان پیش از پرداخت دریافت می‌کنند و وام را به متقاضی می‌فروشند.

اقساط وام ۲۰۰ میلیون تومانی ازدواج که مربوط به یک زوج است، حدود دو میلیون تومان برآورد می‌شود و همچنین وام گیرنده باید ۴۳ میلیون تومان هم سود وام بپردازد.

در واقع کسی که یک وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی می‌خرد باید ۸۰ میلیون تومان برای خرید وام بپردازد و ۴۳ میلیون تومان نیز سود وام بپردازد که در مجموع این وام به قیمت ۳۲۳ میلیون تومان تمام می‌شود.


چرا مردم به دنبال خرید وام ازدواج می‌روند؟

وام ازدواج نرخ سود پایین و بازپرداخت بلندمدتی دارد و حتی با قیمت خرید ۸۰ میلیون تومانی نیز برای برخی از متقاضیان وام به صرفه است. چرا که اگر این فرد بخواهد یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی را شبکه بانکی دریافت کند باید آن را به سود ۱۸ درصد به بانک برگرداند.

بانک‌ها معمولا تسهیلات خود را با اقساط ۳۶ ماهه و نهایتا ۶۰ ماهه پرداخت می‌کند، همچنین این وام‌ها به سپرده‌گذاری چندین ماهه نیاز دارد. اقساط یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی عادی با سود ۱۸ و حداکثر بازپرداخت ۶۰ ماهه حدود پنج میلیون تومان برآورد می‌شود که نسبت به اقساط دو میلیون تومانی وام ازدواج بسیار سنگین‌تر است.

از نظر قیمت تمام شده نیز خرید یک وام ازدواج با نرخ سود چهار درصد، بازپرداخت ۱۰ ساله و بدون نیاز به سپرده‌گذاری ۳۲۳ میلیون تمام می‌شود؛ اما یک وام عادی ۲۰۰ میلیون تومان با نیاز به سپرده‌گذاری، اقساط پنج ساله و سود ۱۸ درصد حدود ۳۰۴ میلیون تومان هزینه‌بر است.

از نظر هزینه تمام شده، اگرچه وام ازدواج هزینه بیشتری دارد اما زمان بازپرداخت آن بلندمدت‌تر است و نیاز به سپرده‌گذاری ندارد؛ در واقع سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت وام موجب شده که مردم به دنیال خرید وام ازدواج باشند.


خریدوفروش وام قانونی است؟

سایت‌های خرید و فروش وام برای دسترسی به اطلاعات تماس آگهی دهندگان مبالغی را ابتدا تحت عنوان ثبت‌نام در سایت دریافت می‌کنند که میانگین عضویت در این سایت‌ها ۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین به ازای هر آگهی هم ۹۵ هزار تومان از متقاضیانی که می‌خواهند آگهی آن‌ها در سایت قرار بگیرد دریافت می‌‌کنند. درآمد این سایت‌ها با توجه به تعداد آگهی و عضویت‌ زیاد نیست و مبالغ هنگفتی را دربرنمی‌گیرد و به صورت تقریبی از محل عضویت و ثبت آگهی فقط ۲۰ میلیون تومان عاید سایت می‌شود.

در هنگام ثبت‌نام بارها در این سایت‌ها تکرار شده است که مسئولیت ضمانت و درستی آگهی‌ها بر عهده سایت نیست و آن‌ها مسولیتی را قبول نمی‌کنند و تنها بستری برای ثبت آگهی هستند.

در واقع متقاضی خرید وام مرجع و پشتوانه‌ای ندارد که بتواند به راحتی به آن اعتماد کند. زیرا ممکن است آگهی دهنده وام را بفروشد، ضامن را از خریدار دریافت کند و بعد از آن وام را به فروش نرساند که در این صورت متقاضی متحمل زیان بزرگی می‌شود.

► اگر می‌خواهید کالا بخرید می‌توانید از این بانک‌ها وام بگیرید!+ جزییات
این وام 30 میلیون تومانی به چه کسانی پرداخت خواهد شد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر