تقطیع سخنان وزیر اقتصاد درباره كاهش نرخ تورم

پنجشنبه ، 16 دی 1400 ، 13:20
احسان خاندوزی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، کاهش نرخ تورم پس از تغییر دولت را مشروط به میزان امیدواری مردم به بهبود شرایط اقتصادی دانسته بود.

به گزارش بانکی به نقل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در کلیپی از سخنان دکتر احسان خاندوزی در اردیبهشت ماه سال جاری، منتشر شده که وی ضمن توضیح درباره شرایط اقتصادی اعلام می‌کند که با توجه به فرمول نرخ تورم، دولت بعدی در هر حال شاهد کاهش تورم خواهد بود.

اما بررسی کامل سخنان خاندوزی در این گفتگو نشان می‌دهد که وی این مساله را «مشروط» بر تغییر نگرش مردم به اقتصاد کشور و ارزش پول ملی می‌داند.

وزیر اقتصاد در بخش بعدی سخنان خود توضیح می‌دهد که کاهش نرخ تورم در دولت آینده در صورتی رخ خواهد داد که کاهش ارزش پول ملی کنترل شده و برای آن تدبیر شود.

او همچنین صراحتا می‌گوید که اگر انتظارات اقتصادی مردم و ارزش پول ملی مدیریت نشود، شاهد افزایش روند صعودی در تورم خواهیم بود.

این تحلیل خاندوزی در واقع همان سیاستی است که در ماههای استقرار دولت سیزدهم پیگیری شده و با جلوگیری از چاپ پول، عدم استقراض از بانک مرکزی، تسهیل دسترسی کشور به منابع خارجی و اصلاح تصمیمات پولی و ارزی، منجر به کاهش رشد نرخ تورم شده است.

میزان امیدواری مردم به بهبود شرایط اقتصادی در اثر اقدامات چند ماه اخیر نیز گویای آن است که دولت سیزدهم در اقناع افکار عمومی پیرامون ارزش پول ملی و آینده اقتصاد کشور موفق بوده است.

► اعطای وام ۹۰ میلیون دلاری به ایران در بانک جهانی برای مقابله با بیماری کرونا
فراخوان مقاله "ششمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی"با رویکرد فرهنگ در عصر فناوری‌های نوین ◄

مطالب مرتبط
بنر