همکاری موفق بانک تجارت و ایران خودرو در تامین مالی زنجیره تولید

شنبه ، 14 اسفند 1400 ، 13:38
مدیران عامل بانک تجارت و گروه صنعتی ایران خودرو بر ضرورت تقویت همکاری‌ها به ویژه از طریق تامین مالی زنجیره تولید با هدف کاهش هزینه‌های ذینفعان مجموعه ایران خودرو تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت صبح دوشنبه نهم اسفندماه با حضور در شرکت خودروسازی ایران خودرو و در دیدار با دکتر خطیبی مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو بر ضرورت تحکیم و گسترش همکاری دو طرف تاکید کرد.


مدیرعامل بانک تجارت در این دیدار ضمن تشریح جزئیات سامانه زنجیره تامین بانک تجارت، ویژه پشتیبانی و تامین مالی زنجیره تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: فرآیند تولید محصول نهایی شرکت بزرگی همچون ایران خودرو از شرکت‌های فولادی کشور گرفته تا قطعه سازان و خود شرکت ایران خودرو می‌تواند با به‌کارگیری این سامانه به انجام رسد تا به این ترتیب مسائلی همچون ذینغ واحد و فرایندهای زمان‌بر تامین مالی به صورت خودکار و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر میسر شود.


دکتر اخلاقی با ابراز خرسندی از اینکه نخستین فرآیند تامین مالی زنجیره تولید SCF در همکاری بانک تجارت و گروه صنعتی ایران خودرو به شکل کاملا واقعی و عملیاتی کار خود را آغاز کرده است افزود: این روش تامین مالی در چارچوب پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر تولید، مورد تاکید دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت است و تاکید داریم که روش تامین مالی زنجیره تولید چه از نظر طول و چه از نظر عرض زنجیره باید گسترش و تعمیم یابد.


مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سابقه همکاری این بانک با گروه صنعتی ایران خودرو بر آمادگی بانک تجارت برای افزایش همکاری به‌ویژه با شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو و سایر ذیفعان این شرکت خودروسازی تاکید کرد.


خطیبی: روش تامین مالی زنجیره تولید «ایمنی» و «شفافیت» را به همراه دارد


دکتر خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینکه بانک تجارت بانک اول ایران خودرو است و روابط متقابل با سابقه و خوبی بین دو مجموعه وجود دارد گفت: تامین مالی همواره مهمترین دغدغه شرکت‌های تولیدی به شمار می‌رود و روش تامین مالی زنجیره تولید ایران خودرو ارائه شده از سوی بانک تجارت می‌تواند به‌عنوان مدلی موفق ویژگی‌های مهمی همچون ایمنی، شفافیت، روان بودن و کاهش هزینه‌ها را در مراودات مالی گروه صنعتی ایران خودرو و زنجیره شرکت‌های همکار با این مجموعه فراهم آورد.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن استقبال از گسترش و تعمیق همکاری دوطرف در قالب تامین مالی زنجیره تولید افزود: قرار است بانک تجارت بیش از گذشته در امور مالی ایران خودرو نقش آفرینی کند و این تعامل می‌تواند در تقویت تولید محصولات ساخت ایران کمک شایانی کند.


در این دیدار نیکفر قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو، پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو و شریفیان معاون مدیرعامل بانک تجارت در راهبری بازار و توسعه کسب و کار نیز حضور داشتند.

► حمایت از "توان یابان" را وظیفه خود می دانیم
اختلال در خدمات بانکداری الکترونیک بانک تجارت به دلیل به روزرسانی همراه اول ◄

مطالب مرتبط
بنر