پسر ناخلف 690 میلیون ریال از حساب پدرش برداشت غیر مجاز کرد

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 13:19

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد: نوجوانی که به‌صورت غیرمجاز از حساب پدرش 690 میلیون ریال برداشت کرده بود، دستگیر شد.


سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبني بر اينکه برداشت غیر مجاز ازحساب بصورت اینترنتی به‌مبلغ690.000.000 ریال اظهار داشت دراین راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات از سوی شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم پسرشاکی بوده با فعال سازی رمزدوم اقدام برداشت وجوه کرده؛ با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد. 


سرهنگ خورشاد ادامه داد: متهم 15 ساله  پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود؛ با اطلاع از شناسه‌های کارت بانکی پدرش و دسترسی به گوشی موبایل وی در طول دوماه طی 14 مرحله تراکنش به منظور خرید بازی آنلاین اعلام داشت.


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه در ادامه با اعلام مشخصات متهم به فرد شاکی، این پدراز شکایت خود صرف نظر کرد ، افزود: پلیس فتا همواره توصیه می‌کند که شهروندان اطلاعات کارت بانکی خود را در نزد خود حفظ کرده و در اختیار افراد غیر قرارندهند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380 به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

► افزایش ساعت کاری شعب بانک شهر در هفته پایانی سال
تمدید یکساله سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر