سکه به مرز ۱۱ میلیون تومان نزدیک شد

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 14:43

در این هفته شاهد نوسان های متعدد در نرخ سکه و طلا بوده ایم و نرخ ارز اندکی کاهش یافت.

در این هفته نرخ ارز و سکه روند پر نوسان را داشت و  بازار سرمایه نیز در این هفته روند افزایشی در پیش گرفته بود اما میزان آن چشمگیر نبود. 

بر اساس نرخ صرافی ملی دلار با کاهش قیمت از  24 هزار و 562 تومان به 24  هزار و 428 تومان رسید. یورو نیز در کانال 26 هزار تومانی تثبیت شد.

رشد بورس  مربوط به رشد قیمت کامودیتی ها بوده است 

بورس در این هفته با رشد 5/24 درصدی از عدد یک میلیون و 281 هزار واحدی روی پله یک میلیون و 348 هزار واحد ایستاد.

جواد فلاحیان،  کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته میزان زیادی از رشد بورس  مربوط به رشد قیمت کامودیتی ها بود و اگر جنگ میان روسیه و اوکراین ادمه یابد تثبیت قیمت کامودیوتی ها هستیم. 


 به گفته فلاحیان در  چند ماه اخیر بازار دچار کمبود نقدینگی بوده است و همین امر سبب شد بسیاری از سهام ها رشد نداشته باشد. بانواجه به روند معاملات در بازار دور از انتظار نیست که هفته پایانی سال مثبت باشد و به نظر می رسد بازار به روال خود بازگشته است و امیدواریم در  سال  آینده وضعیت بازار خوب باشد. 


هفته ای پر تلاطم برای بازار طلا و سکه 

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در این هفته یکی از هفته های پر نوسان بازار طلا بود که علت آن به بالاتر ین حد رسیدن در تاریخ قیمت اونس جهانی بود و تا 2 هزار و 70 دلار افزایش یافت و این رقم خود یک رکورد در  تاریخ بازار طلا بوده است. اما در پایان هفته  روند ان کاهشی بود. 


قیمت سکه و طلا نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت.


کشتی آرای می گوید: افزایش نرخ اونس جهانی عاملی شدتا نرخ طلا و سکه افزایش یابد این در حالی بود که نرخ ارز از نوسان کمی  برخوردار بود و اندکی کاهش یافته که البته خبرهایی که از رویداد های سیاسی از جمله برجام ب گوش می رسد که عامل کاهش قیمت ارز در بازار شد. 


با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را سپری می کنیم  افزایش تقاضا برای خرید سکه باعث شد حباب سکه در رزوهای پایانی هفته افزایش یابد و از 120 هزار تومان به 260 هزار تومان افزایش یابد. حباب سکه های نیم سکه ،  ربع سکه و سکه های یک گرمی همچنان دارای حباب بالایی هستند.

بیت کوین بار دیگر به روند صعودی بازگشت 

با صعود بیت‌کوین به محدوده ۴۳ هزار دلار بار دیگر روند صعودی برای این ارز دیجیتال محقق شد. بیت‌کوین در محدوده ۴۵ تا ۴۶ هزار دلار مقاومت دارد اگر محدوده ۵۲ هزار دلار را پشت سر بگذارد  احتمال رشد تا ۶۰ هزار دلار وجود دارد.


روند صعودی این ارز دیجیتال نشان می‌دهد بازار پتانسیل رشد را دارد و افزایش آدرس‌های بیت‌کوین جدید بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران جدید به این حوزه وارد شده‌اند.

► سهام عدالت گران شد
جزئیات قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه کارگران اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر