تأکید وزیر اقتصاد: ضرورت صرف بودجه های محدود دولتی برای فعالیت های اشتغال آفرین و درآمدزا

شنبه ، 20 فروردين 1401 ، 12:17
خاندوزی گفت: آنچه که باعث ارتقای وضعیت اقتصادی مردم و تحقق هدف گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی سازمان برنامه و بودجه می شود، تکیه و تمرکز بر همان بودجه های محدودی است که باید صرف فعالیت های اشتغال آفرین و درآمد زا شود.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز در پایان سفر خود به منطقه تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود های زیادی در این منطقه وجود دارد و علی رغم اتفاقات مثبتی که در حوزه اقتصاد متکی بر زعفران رخ داده همچنان کاستی هایی وجود دارد و با آنچه که شایستگی و لیاقت این مردم هست فاصله زیادی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مشکلات، موانع و مطالبات مردم منطقه تربت حیدریه بررسی و امشب اهم این مشکلات در جلسه شورای اداری استان و در حضور رییس جمهور محترم  مطرح می شود و در ادامه از طریق دکتر مرتضوی معاون اجرایی ریاست جمهوری که مسئول پیگیری اجرای مصوبات سفر هستند، نتایج اعلام خواهد شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: به مسئولان محلی منطقه تربت حیدریه اعلام کردم حمایت از اشتغال و فعالیت های دانش بنیان را حتی در مقایسه با زیر ساخت ها  در اولویت قرار بدهند و همان بودجه محدود و اندک را به ایجاد شغل و افزایش درآمد خانوارها اختصاص دهند و بتدریج برخی زیر ساخت های باقیمانده هم تکمیل خواهد شد.

خاندوزی گفت: آنچه که باعث ارتقای وضعیت اقتصادی مردم و تحقق هدف گذاری ۸ درصد رشد اقتصادی سازمان برنامه و بودجه می شود،تکیه و تمرکز بر همان بودجه های محدودی است که باید صرف فعالیت های اشتغال آفرینی و درآمد زا شود.

وی افزود: بنا داریم در وزارت اقتصاد از طریق ابزارهایی که در اختیار داریم مانند اعتبار مالیاتی که از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ اجرا می شود به شرکت های دانش بنیان کمک کنیم.

در ادامه سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به خراسان رضوی، خاندوزی وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت صبح امروز با حضور در منطقه تربت حیدریه به سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه سفر کرد.

بازدید از پروژه های در دست اقدام، شرکت های دانش بنیان و فناور، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار های مردمی و گفتگو با فعالان اقتصادی و بررسی  مشکلات و موانع بر سر راه تولید و اشتغال این سه شهرستان از اهم برنامه های وزیر اقتصاد در منطقه تربت حیدریه بود.

► امتناع برخی بانک‌ها از معرفی ابر بدهکاران
احتمال واریز ۲ یارانه در هفته آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر