5 دلیل رشد قیمت ماکارونی‌

جمعه ، 16 ارديبهشت 1401 ، 15:23
حذف یارانه آرد بخش صنعت در کنار گرانی قیمت جهانی گندم، موجب گرانی قیمت ماکارونی شده است اما همین آرد یارانه‌ای موجب می‌شد سالانه 30 هزار میلیارد تومان به صورت غیرشفاف از جیب مردم خارج شود و در قالب قاچاق، صادرات، رانت و فساد از بین می‌رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابلاغ نرخ‌های جدید ماکارونی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در روز گذشته، موجب نگرانی و ناراحتی قشری از مردم شده با این مضمون که چرا چنین افزایش قیمتی به صورت رسمی صورت انجام شده است؟ دولت که خود به دنبال مقابله با گرانی است پس چرا به یکباره خود عامل افزایش قیمت شده است؟


مرور دقیق گزارش زیر زوایای جدیدی از علت افزایش قیمت این محصول که با اجرای حذف یارانه آرد صنعتی ایجاد شد اما به اذعان کا‌رشناسان  جلوی خسارت های زیاد به اقتصاد کشور را می گیرد، را برای شما روشن خواهد کرد. 


روز 11 اردیبهشت امسال رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در نامه ای به معاون صنایع عمومی خواسته است قیمت‌های جدید ماکارونی را که افزایش‌ قیمت‌هایی نزدیک به سه برابر داشته به کارخانه ها ابلاغ کند.


در این نامه قیمت ماکارونی رشته ای ساده 500 گرمی، 17 هزار تومان، 700 گرمی 24 هزار تومان و 1000 گرمی 34 هزار تومان اعلام شده است.

► واریز یارانه جدید ۲ ماه در دو نوبت به حساب بیش از ۲۳ میلیون سرپرست خانوار
کلاهبرداران بهتر از مشتریان به سوالات امنیتی پاسخ می دهند! ◄

مطالب مرتبط
بنر