حمایت بانک صادرات ایران از کتاب نشان داد اقتصاد از کتاب و دانش فرهنگی دور نیست

دوشنبه ، 26 ارديبهشت 1401 ، 15:47
​عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در غرفه بانک صادرات ایران در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ورود بانک صادرات ایران به عرصه حمایت از کتاب و فرهنگ بیانگر این است که اقتصاد کشور از مطالعات، کتاب و دانش فرهنگی به دور نیست و این مسأله مهمی است. خوشحال هستم که امروز توفیق حضور در غرفه بانک صادرات ایران را در نمایشگاه کتاب دارم و برای این بانک آرزوی توفیق دارم.


به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، عفت شریعتی با بیان این مطلب افزود: تاثیر حمایت بانک صادرات ایران از حوزه کتاب و فرهنگ، فرصتی بزرگ و ارائه طریقی برای سایر بانک‌ها است.

وی با بیان اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تعالی و رشد. نوجوانان و‌ جوانان، اظهار داشت: با کتاب بزرگ شده‌ایم و کتاب در زندگی من نقش اول را بازی می‌کند و محال است که روزانه به مطالعه کتاب نپردازم. کتابخانه مأمن آرامش است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص کتاب، ابراز کرد: متاسفانه کتاب‌خوانی در جامعه قدری کم رنگ شده است و از این رو باید تقویت بنیان فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموزان، دانشجویان  و جوانان ارتباط قوی‌تری با کتاب پیدا کنند. 

 وی با اشاره به اهمیت تاثیر گذاری فرهنگی در  رشد و تعالی دوران دانش‌آموزی، یادآور شد: در دوران دانش‌آموزی اگر یک معلم ریاضی در خصوص مبانی دینی و فرهنگی صحبت کند، خیلی بیشتر به دل می‌نشیند، تا اینکه یک عارف بیاید در این زمینه صحبت کند. از این رو بانک صادرات ایران که در این زمینه ورود کرده و تاثیرگذاری خود را در این زمینه عیان کرده، فرصت بزرگی است و حتی ارائه طریقی برای سایر بانک‌ها است. چرا که کشور ما از دیرباز بر اساس مبانی فرهنگی شکل گرفته و این مبانی فرهنگی باید روز به روز تقویت شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با استقبال و ابراز خوشحالی از حمایت بانک صادرات ایران از نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: مبانی اقتصاد در قرآن در ابعاد مختلف ذکر شده است.

وی  اظهار امیدواری کرد: ارتباط تنگاتنگ بانک صادرات ایران با جایگاه‌های اصیل معنوی و فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی بیانجامد.

شریعتی همچنین از تلاش‌های بانک صادرات ایران در  حمایت از اهل قلم  با استفاده از طرح‌های نوین اعتباری قدردانی کرد و پیشنهاد کرد در نشستی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، راهکارهای بانک صادرات ایران برای حمایت از حوزه کتاب و بخش‌های فرهنگی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. 

 وی افزود: سال ۱۴۰۱  تدابیر خاص اقتصادی به ویژه در عرصه بانکداری همچنان در دستور کار است و بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک با قدمت می‌تواند پیشنهادات خود را برای حمایت از توسعه فرهنگی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و پیگیری کند.

► ورود کالا به کشور بدون ثبت ‌سفارش و تعیین منشأ ارز ممنوع است
واریز یارانه مرحله 135 و136 مشتریان بانک کشاورزی ◄

مطالب مرتبط
بنر