سواد رسانه‌ای سد محکمی در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری است

سه شنبه ، 28 تیر 1401 ، 21:45

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: داشتن سواد رسانه‌ای کاربران برای پیشگیری از تهدیدات و آسیب های فضای مجازی و مقابله با کلاهبرداران سایبری، از اهمیت بالایی برخوردار است.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی سرهنگ محسن محمودی ضمن تبریک روز فناوری اطلاعات برای فعالان این عرصه بیان داشت: علم و دانش همیشه در حال پیشرفت و تکاپو هستند و فناوری ها روز به روز در حال پیشرفت و افزایش است و باید برای ایجاد امنیت در تمامی طبقات اجتماعی، جامعه و خانواده باید ارتقاء سواد رسانه ای کاربران صورت گیرد.


وی تصریح کرد: سواد رسانه‌ای مقوله‌ای جداگانه از سوادهای دانشگاهی است که مراکز علمی و آموزشی باید با جدیدت به این حوزه وارد شوند و با همکاری تمامی نهادهای مردمی و دولتی داشتن سواد رسانه‌ای را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کنند.


این مقام انتظامی با بیان اینکه سواد رسانه ای سد محکمی در مقابله با وقوع جرایم سایبری و کلاهبرداران است افزود: برای پیشگیری از مورد بزه قرار گرفتن کاربران فضای مجازی و سایر افراد و همچنین جلوگیری از هرگونه آسیب‌ احتمالی در شبکه‌های اجتماعی، برگزاری کارگاه های آموزشی و آگاهسازی کاربران امری ضروری است چرا که داشتن سواد رسانه ای می تواند سد محکمی در برابر وقوع جرایم سایبری باشد.


وی ادامه داد: صحت سنجی اطلاعات و داده ها در فضای مجازی مهم است و هرچیزی که در فضای مجازی بارگذاری و نشر و بازنشر می شود دلیلی بر صحت آن نیست و باید درباره آن تحقیق شود.


سرهنگ محمودی ضمن تشکر از صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی و شبکه سهند در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در حوزه فضای مجازی اذعان داشت: خانواده ها به این نکته توجه داشته باشند که فضای مجازی سواد مخصوص خود را دارد و چنانچه فرزندان آنان از سواد کافی در استفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد آسیب‌هایی را در پی داشته باشد.


این مقام مسئول گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

► ۳ کارت بانکی در جیب هر ایرانی
فهرست «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» 19 بانک و موسسه اعتباری منتشر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر