معاونت در جرم با اجاره دادن کارت بانکی

يكشنبه ، 27 شهریور 1401 ، 10:05
رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران ضمن هشدار به شهروندان گفت :اجاره دادن کارت بانکی معاونت در انجام جرم است.


پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به سوءاستفاده برخی افراد سودجو با تبلیغات در فضای مجازی‌ با استفاده از روش‌های اغواء کننده مبنی بر اعلام مبالغ بالای اجاره بهای کارت‌های بانکی تلاش می‌کنند افراد نیازمند را فریب داده و با استفاده از همان کارت‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری‌ می نمایند.


این مقام مسئول ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.


سرهنگ سلطان آبادی تصریح کرد: کلاهبرداران با سوءاستفاده از کارت‌های بانکی که از شهروندان اجاره می‌کنند اقدام به جرائم مختلف از جمله حساب واسط در واریزی سایت‌های شرط‌بندی و قمار و ... نموده و بدینوسیله ردی از خود باقی نمی‌گذارند.


سرهنگ سلطان آبادی در این خصوص به هموطنان هشدار داد: تمامی تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص اجاره دادن کارت های بانکی کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورده و به هیچ وجه کارتهای بانکی خود را، با اجاره یا بدون اجاره در اختیار دیگران قرار ندهید زیرا مسئولیت تمامی تراکنش‌های حساب‌ها و کارت‌های بانکی‌ شهروندان بر عهده مالکین حساب خواهد بود و اجاره دادن کارت‌های بانکی نیز معاونت در انجام جرم است.


رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.


 


منبع

پلیس فتا

► نرخ سود بین بانکی دوباره به ۲۱ درصد نزدیک شد
چارلز برای درج تصاویرش بر پول‌ها، باید ۲ سال منتظر بنشیند ◄

مطالب مرتبط
بنر