بانک آینده: واریز ۸۰ هزار میلیارد به حساب دو مشتری خطای فنی بود

پنجشنبه ، 6 بهمن 1401 ، 23:18
بانک آینده اعلام کرده است که واریز دو مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومانی به حساب دو مشتری این بانک در کرمان و تهران بر اثر «خطای فنی و سیستمی بانک» بوده است.

مخاطبی با ارسال فیلمی گفته است؛ روز یکشنبه برای من که ساکن تهران هستم ۴۰ هزار میلیارد تومان واریز شده و من مبلغی را جابجا کردم، بانک آینده حساب‌های من را مسدود کرد تا مبلغ را برگردانم و هنوز که هنوز است، حساب من مسدود است.


روز سه شنبه همین اتفاق برای یک شهروند در کرمان رخ داده بود و ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب وی در بانک آینده واریز شده بود.


متولیان بانک آینده در پاسخ به ایرنا اعلام کردند که علت واریز ۴۰ هزار میلیارد تومان به حساب یک شهروند در کرمان خطای فنی و سیستم بانکی بود.


طی چندروز اخیر دریافت پیامک واریز مبلغ ۴۰ هزار میلیاردتومان به حساب یک شهروند در استان کرمان خبرساز شده بود؛ این فرد در گفت وگو با برخی رسانه‌ها و نیز انتشار کلیپی موضوع را رسانه‌ای کرده بود.


خبرنگار ایرنا پیگیر موضوع بود و با متولیان شعب بانک آینده در کرمان نیز تماس گرفت که این افراد ضمن اینکه گفتند موضوع مربوط به تهران است، پاسخ بانک آینده در پایتخت به این رویداد را شامل خطای فنی و سیستمی اعلام کردند.


روابط عمومی بانک آینده در این زمینه توضیح داده است: اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دست‌اندکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمت‌دهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینه‌ای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.


همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده بودند در نتیجه این خطای سیستمی پیامک واریز به حساب ۲ شهروند در کشور هرکدام به مبلغ ۴۰ هزار میلیاردتومان ارسال و در مجموع این رخداد با رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان روی داده بود که علت آن نقص و خطای فنی اعلام شده است.

► ۱۰ مشکل کلافه کننده بانکی و راه حل هایشان
مسدود شدن کارت‌های بانکی مهاجرین افغان ◄

مطالب مرتبط
بنر