وام بدون ضامن پست بانک را چگونه دریافت کنیم؟

دوشنبه ، 18 ارديبهشت 1402 ، 14:04

به گزارش تجارت‌نیوز، افرادی که دارای حساب‌های قرض الحسنه در پست بانک هستند می‌توانند وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند. حال سوال این است که شرایط دریافت وام بدون ضامن پست بانک چیست؟


کسانی که می‌خواهند وام بدون ضامن دریافت کنند ابتدا لازم است حساب قرض الحسنه در پست بانک باز کنند و باید مستمری یا حقوق ماهانه شان به حساب آن‌ها در پست بانک واریز شود. همچنین وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.


مبلغ وام فوری بدون ضامن ۱۴۰۲

مبلغ وام بدون ضامن پست بانک از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است اما سقف این وام 100 میلیون تومان است.


در چه شرایطی نیاز به ضامن نداریم؟

دریافت وام بانکی حتما نیاز به ضامن دارد اما این بانک اعلام کرده که وام بدون ضامن می‌دهد. اما مشروط به اینکه، متقاضی دریافت وام اعتبارسنجی شود و در اعتبارسنجی بانکی، رتبه مشتری B، A یا C بانک مرکزی باشد. تنها در این صورت است که می‌توان وام بدون ضامن دریافت کرد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که تنها افرادی می‌توانند این وام را دریافت کنند که حقوق آنها به پست بانک واریز شود. به عبارتی این وام بدون ضامن نیست و حقوق افراد ضمانت دریافت این وام است.


البته مشخص نیست که آیا این وام تنها به کارمندان بخش دولتی داده می‌شود و یا فعالان در بخش خصوصی هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.


میزان سود وام بدون ضامن

بر اساس آنچه که این بانک اعلام کرده است، زمان بازپرداخت وام فوری بدون ضامن ۴ سال است و میزان سود آن ۱۸ درصد است. البته بازپرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ۳ سال است.


با این حساب، مبلغ قسط ماهیانه وام پست بانک، حدود سه میلیون تومان است. در نهایت میزان سودی که شما به عنوان سود پرداخت می‌کنید حدود 40 میلیون تومان است و افراد باید نهایتا به جای 100 میلیون تومان، 140 میلیون تومان به بانک پس بدهند.

► بررسی عایدی ذی‌نفعان تراکنش‌های بانکی/‌ کارمزد در شبکه پرداخت چگونه به تورم دامن می‌زند
سازندگان مسکن همچنان چشم‌انتظار تسهیلات بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر