بکارگیری صحیح الگوی تعاون می‌تواند منجر به اشتغال زایی، توسعه و رونق تولید گردد

سه شنبه ، 18 تیر 1398 ، 10:07
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: بکارگیری صحیح الگوی تعاون می‌تواند منجر به اشتغال زایی، توسعه و رونق تولید گردد.

عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت تعاونی تولیدی نویدکاران و در جلسه با مدیران این شرکت گفت: بانک توسعه تعاون بسته های متنوع خدمات مالی و بانکی ویژه اتحادیه ها و تعاونی‌ها تدارک دیده و در همین راستا برقراری ارتباط، بررسی پیشنهاد و ارائه بهترین راهکار را برنامه های خود قرار داده است.

عصارزاده با اشاره به فعالیت چندین ساله شرکت تعاونی تولیدی نویدکاران تولیدکنندۀ محصولات غذایی برتر گفت: تعاون از بهترین سازوکارها برای ایجاد توسعه در بخش های مختلف اقتصادی در کشور برخوردار می باشد. یکی از ماموریت‌های بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی این بخش ایجاد تعامل دو سویه با تعاونی‌های بزرگ، فعال و دارای برنامه توسعه‌ای می‌باشد تا از طریق راهبرد بانکداری شرکتی بتواند نیازهای مالی و بانکی تعاونی‌ها را پاسخ دهد و از سوی دیگر خدمات ممتاز این شکل از بانکداری را به جامعه تعاون تسری دهد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: از مهم ترین اهداف تشکیل این بانک کمک به تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد ملی است و تعاون به عنوان یکی از پیشرانه‌های رشد اقتصادی مطرح بوده و بکارگیری صحیح الگوی تعاون می‌تواند منجر به اشتغال زایی، توسعه و رونق تولید گردد.

عصارزاده خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در تعامل نزدیک با بانک توسعه‌ای و تخصصی تعاونگران قرار گیرند تا بتواند از حداکثر ظرفیت قوانین و آیین نامه های حمایتی و توسعه‌‌‌ای از سوی دولت، در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، بهره‌مند گردند. انجام فعالیت توسعه‌ای مستلزم تعامل دوسویه این بانک با تعاونی‌ها است و اگر این شرکت‌ها فعالیت مالی و بانکی خود را متمرکز در این بانک نمایند، بالطبع توان و امکانات برای ارائه خدمات اثربخش و مطلوب افزایش خواهد یافت.

عصارزاده با اشاره به مصوبه دولت جهت افزایش ده هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک توسعه تعاون اظهار امیدواری کرد این مهم به زودی تحقق یابد و افزود: هدف گذاری جهت استفاده بهینه از این جریان مالی برای توسعه بخش تعاون تدوین شده و اگر چه این امکان مالی به تنهایی متناسب با حجم مورد نیاز بخش تعاون نیست، ولی تلاش می‌شود در مسیر درست تخصیص یافته و موجبات توسعه و رونق تولید در میان اتحادیه ها و تعاونگران را فراهم سازد.

وی در ادامه گفت: پایش تعاونی های فعال در قالب طرحی بعنوان چشمه تعاون برای شناسایی و توسعه تعاونی های فعال و حمایت از تعاونی های نوپا در این بانک در حال اجراست و هم اکنون از سوی امور مشتریان و بانکداری شرکتی این بانک پیگیری می گردد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: احساس موفقیت و رضایت مجموعه بانک توسعه تعاون در صورتی حاصل خواهد شد که شاهد موفقیت تعاونگران باشند. لذا در صورتی که تعاونی ها فرایندهای مالی خود را معطوف به بانک توسعه تعاون کنند در کوتاه مدت نتیجه این خواهد بود که هر آنچه در بانکهای دیگر ارائه می شود، در بانک توسعه تعاون ارائه خدمات با کیفیت و ارزش بهتر و با تراز مثبت به نفع مشتری از سوی بانک انجام می‌پذیرد.

وی افزود: هدفگذاری بانک جذب حداکثری تعاونی ها و اتحادیه هاست، به ویژه تعاونی هایی که مولد هستند و قابلیت و ظرفیت توسعه و اشتغال را دارا می باشند که در این صورت در قالب برنامه ها و بسته های خاص آماده هر گونه همکاری هستیم.

وی با اشاره به بنگاه‌هایی همانند شرکت تعاونی نویدکاران گفت: بانک برای تامین سرمایه در گردش این واحد تولیدی با هزار نفر نیرو و با بازار تجاری مناسب و با قابلیت اثرگذاری مطلوب بر بخش های مختلف اقتصاد، گزینه‌های زیادی برای ارائه دارد و این شرکت و شرکت های مشابه بهترین خدمات را از بانک دریافت خواهند نمود.

عصارزاده رشد واحدهای صنعتی، تولیدی و نیروگاهی را در کشور قابل توجه داتست و گفت: صنعتگران به ویژه صنایع تبدیلی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد بین المللی یافته اند و شاهد ظهور برندهای موفق در صنایع مختلف کشور هستیم و باعث افتخار است که تعاونی ها نیز سهمی در برندهای موفق دارند.

در ادامه البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک گفت: تعاونی های تولیدی می توانند در صورتی که شرایط مناسب در فروش کالا و خدمت دارند، از طریق خط اعتباری نسبت به دریافت سرمایه در گردش اقدام نمایند. لذا با توجه به اینکه حاشیه سود برای تعاونی های تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین انتخاب درست خدمات بانکی نظیر ایجاد خط اعتباری، تسهیلات خرید دین و غیره می تواند بسیار به تعاونی‌ها کمک نماید و همکاران بانک در امور اعتباری و امور مشتریان و بانکداری شرکتی آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص هستند.

گفتنی است در این جلسه هاتفی مدیر امور مشتریان و بانکداری شرکتی، طهمورثی مدیر امور بین الملل، بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی و صادقی رئیس شعبه مستقل مرکزی نیز حضور داشتند.

► ۱۰ باور نادرست در دنیای کارآفرینی
سککوک، فضای کسب و کار را توسعه می دهد ◄

مطالب مرتبط
بنر