نوکیا برای اچ تی سی دردسر ساز می شود

چهارشنبه ، 4 دی 1392 ، 05:14

در چند ماه گذشته، شرکت نوکیا در مورد مسئله ای علیه اچ تی سی سکوت خود را شکست و بیان کرد که اچ تی سی در ساخت محصولاتش به امتیازات و اختراعات ثبت شده نوکیا تجاوز کرده است. در روز گذشته در مونیخ دادگاهی برگزار شد که این دادگاه به نفع شرکت نوکیا به پایان رسید و حکمی بسیار سنگین برای شرکت اچ تی سی صادر شد. در این حکم عنوان شده که شرکت اچ تی سی دیگر نمی تواند هیچ کدام از گوشی های اندرویدی اش را در کشور آلمان به فروش برساند.


به گزارش بانکی دات آی آر امتیازات نوکیا شامل پورت USB و روش اتصال به رایانه‌ است. بنابراین اچ‌تی‌سی برای جلوگیری از ممنوعیت فروش گوشی‌هایش در آلمان یا باید روش استفاده از این سیستم را تغییر دهد یا نظر نوکیا را برای صدور مجوز ممنوعیت جلب کند. شرکت نوکیا هنوز خواستار خسارت نشده؛ ولی این امکان برای نوکیا فراهم است.


بیان شده که نوکیا از سال 2012 به این قضیه پی برده و در حال پیگیری این موضوع است و نه تنها در آلمان، بلکه در کشور هایی چون فرانسه، ایتالیا، ژاپن، هلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا این مسئله را پیگیری خواهد کرد. شرکت اچ تی سی می تواند با تغییر رویه خود اوضاع را سر و سامان دهد؛ ولی در هر صورت با مسئله خسارات رو به رو خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اپل دوباره با جیلبریک رو به رو شد
هدیه کریسمسی مایکروسافت به ویندوز فونی ها ◄

مطالب مرتبط
بنر