گرگ کریستی، مغز متفکر آی فون از اپل بیرون خواهد آمد

دوشنبه ، 25 فروردين 1393 ، 11:52


در حالی که موج شایعات در مورد آی فون 6 وحتی مدلی به نام آی فون ایر در حال انتشار است، دیروز تایید شده گرگ کریستی که بسیای از امکانات اصلی آیفون و مزایای ویژه آن را طراحی کرده است در سال جاری این شرکت را ترک خواهد نمود و این امر لطمه بزرگی به این شرکت و پروژه عظیم آی فون خواهد بود. فعالیت کریستی از روز اولی که پروژه آی فون آغاز گشت، بسیار زیاد بود و می توان گفت اپل موفقیتش در آی فون ها را مدیون این شخص است.

 


بر اساس گزارش مرکز اخبار 9to5 mac  که به ‌صورت اختصاصی اخبار مربوط به اپل را دنبال می‌کند، این جدایی یک دلیل اصلی دارد و آن‌ عدم توافق نظر گرگ کریستی با جاناتان ایو است، جاناتان ایو که از سال 2012 به‌عنوان  مدیر دو بخش اصلی اپل یعنی بخش صنایع و قسمت طراحی اپل منصوب شده است ایده‌ های کاملا متفاوتی با ایده‌های موجود در ذهن کریستی دارد و همین امر موجب شده است تا کریستی به ‌شدت در طول این دو سال از شرایط موجود در بخش طراحی امکانات آی فون ناراضی باشد و همین امر سرانجام به جدایی او از این شرکت منجر شده است.


اسکال فورسل فردی بود که قبل از ایو این سمت را در اختیار داشت و در کار با کریستی مساعدت می کرد و به همین دلیل آی فون هر سال توانست به موفقیتش بیافزاید. فورسل اعتقاد داشت که کارمندان باید آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند خود را در کار نشان دهند. ولی گفته شده که ایو همچین دیدی ندارد و به گونه دیگری عمل می کند و روی هر پروژه ای تاثیر مستقیم می گذارد.


شرکت اپل در بیانیه‌ ای درباره ماجرای کریستی این ‌چنین شفاف‌ سازی نموده است:« گرگ کریستی به‌ عنوان یک مدیر ارشد شرکت ما تصمیم دارد تا در سال جاری میلادی و پس از 20 سال فعالیت مفید و موثر در این شرکت خود را بازنشست نماید. او برای ما بسیار مهم بوده است و برترین رابط کاربری را برای ما طراحی کرده است.»


در حالی که اپل همچنان درگیر دادگاه هایش است و کریستی یکی از افراد کلیدی ای بوده که در دادگاه ها حضور پیدا می کرده، ممکن است که با کناره گیری کردن کریستی اپل به کل با مشکل برخورد کند و حتی نتواند در دادگاه هایش به درستی از خود دفاع کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► Carousel، سرویس موبایلی دراپ باکس
لینکدین و ویژگی مفید جدید آن ◄

مطالب مرتبط
بنر