ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت دنیا برای کدام کشورها است؟

يكشنبه ، 19 اسفند 1397 ، 10:16

طبق بررسی های صورت گرفته، کشور هند ارزانترین و کشور زیمباوه گرانترین اینترنت تلفن همراه را در جهان دارند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از اقتصاد آنلاین هزینه داده تلفن همراه، در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. جدیدترین تجزیه و تحلیل در خصوص قیمت داده تلفن همراه که توسط وب‌سایت بریتانیایی cable.co.uk ارائه شده است، گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت تلفن‌های همراه را در بین ٢٣٠ کشور مورد بررسی نشان میدهد.

طبق این آمار ارائه شده، کشور هند ارزان‌ترین اینترنت تلفن همراه را دارد که افراد برای هر گیگابایت اینترنت، تنها ٠.٢٦ دلار باید هزینه کنند. به دنبال آن کشور قرقیزستان (٠.٢٧ دلار) و کشور قزاقستان ( ٠.٤٩ دلار) در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

در جایگاه مخالف، یعنی کشوری که گرانترین اینترنت تلفن همراه را دارد، کشور زیمباوه قرار دارد که افراد برای هر گیگابایت اینترنت به طور متوسط باید ٧٥.٢٠ دلار هزینه کنند که در مجموع، ٢٨٩ برابر گرانتر از قیمت اینترنت در هند است.

تحلیلگر مخابراتی، Dan Howdle ، در خصوص این یافته ها اظهار داشت که بسیاری از کشورهایی که اینترنت ارزان قیمت دارند دارای زیرساخت‌ها و پهنای باند عالی هستند که به ارائه دهندگان امکان ارائه خدمات بیشتر با قیمت ارزان را می‌دهد. در برخی کشورها نیز شرایط اقتصادی سبب تعین قیمت‌ها می‌شود اما تا حد امکان باید رضایت مردم در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

سازوکار مجلس برای الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی

حرکت نظام بانکی به سمت بانکداری دیجیتال/اقتصادایران بانک محور است

بازاریابی شبکه ای، سرابی خاموش در دوردست آرزوهای محال

► تغییر اندک قیمت محصولات سایپا در بازار + جدول
تمرکز فین‌تک‌ها بر حوزه پرداخت در حال از بین رفتن است ◄

مطالب مرتبط
بنر