حذف خودکار تلگرام طلایی از روی گوشی‌های کاربران و عدم اجازه نصب دوباره آن!

چهارشنبه ، 4 ارديبهشت 1398 ، 23:07
ظاهرا داستان مربوط به جاسوسی و مخرب بودن اپلیکیشن تلگرام طلایی (و هاتگرام) بسیار جدی شده است، به‌نحوی که گوگل در یک اقدام کم سابقه، خودش دست به کار شده و حتی بدون نیاز به کسب اجازه کاربر، این اپلیکیشن را از روی گوشی‌های اندرویدی پاک کرده است!

روز گذشته خبر از این دادیم که تلگرام طلایی یک اپلیکیشن جاسوسی و خطرناک از سوی گوگل اعلام شده و بدین سبب در خود سیستم عامل هنگام نصب و حتی پس از آن، یک اخطار داده می‌شد که مراقب این اپلیکیشن باشید، به‌نحوی که به‌صورت صریح به جاسوس بودن آن اشاره شده بود.

این اپلیکیشن که بر روی گوشی میلیون‌ها کاربر ایرانی نصب شده است، یکی از راه‌های ارتباطی اصلی با تلگرام محسوب شده و حتی می‌توان آن را پر استفاده‌ترین اپلیکیشن ارتباط جمعی داخلی دانست.

در تازه‌ترین حرکت گوگل، این شرکت حتی به اخطارهای داده شده هم بسنده نکرده و پا را از این امر فراتر گذاشته است، به‌نحوی که خودش اپلیکیشن تلگرام طلایی را از روی گوشی کاربران پاک می‌کند و حتی اگر شما اصرار بر استفاده از آن داشته و مجدد دانلودش کنید، اجازه اینستال کردن را نمی‌دهد!

شاید این امر بسیار کم در سیستم عامل اندروید دیده شود که خود گوگل یک اپلیکیشن را تا این حد مخرب بداند که نه تنها اقدام به اخطار و حذفش از پلی استور کند، بلکه به‌صورت مستقیم آن را از دستگاه کاربران نیز پاک نماید.

به‌نظر می‌رسد با این عمل سازنده اندروید، بایستی عمر تلگرام طلایی و هاتگرام را دیگر تمام شده دانست و از این روی سیل مهاجرت اکثر کاربران به همان نسخه اصلی تلگرام و یا سایر اپلیکیشن‌های اجتماعی آغاز شود، امری که شاید بتواند یک فرصت مجدد جهت کسب کاربران را برای این اپلیکیشن‌ها فراهم سازد. البته بایستی به این نکته هم توجه داشت که تلگرام طلایی را چون یک اپ ایرانی می‌دانستیم، این عملکرد منفی آن شاید ذهن افراد را نسبت به سایر اپلیکیشن‌های ایرانی هم منفی کند و بدین خاطر یک نمره بد در عملکرد اپلیکیشن‌های ارتباطی داخلی ثبت شده باشد.

 

► جامعه سرنوشت "پسورد"ها چه می‌شود؟
اینستاگرام فعلا محدود نمی‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر