تـوقـف تـولیـد هـوآوی؟

يكشنبه ، 12 خرداد 1398 ، 10:07

شرکت فاکسکان خط تولید موبایل‌های هواوی را متوقف کرده است. این خبر را یک منبع آگاه نزدیک به این شرکت در گفت‌وگو با روزنامه South China Morning Post اعلام کرده است. به این ترتیب شرکت فاکسکان که بزرگ‌ترین تولید کننده آی‌فون است و تبعات تحریم‌های جدید آمریکا علیه هواوی این شرکت چینی را هم گرفتار کرده بود با این تمهید می‌تواند همچنان به تولید آی‌فون ادامه دهد و در عین حال از تحریم‌های آمریکا هم مصون بماند.

در سوی  دیگر ماجرا شرکت هوآوی هرچند یکی از بزرگ‌ترین مونتاژکنندگان تلفن‌های خود را از دست می‌دهد؛ اما به لطف داشتن شرکت‌های مختلف تولیدکننده در داخل و خارج از چین احتمالا تولید خود را به این شرکت‌ها منتقل می‌کند.

جدا شدن دو شرکت چینی فاکسکان و هوآوی به نوعی تمهیدی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی است که طی دو هفته اخیر بسیاری از شرکای آمریکایی، اروپایی و حتی چینی این شرکت را با مشکل مواجه کرده است. ماجراهای هفته‌های اخیر فشار زیادی را به هوآوی وارد کرده که همین امسال با پشت سر گذاشتن اپل به جایگاه دومین تولید کننده تلفن همراه جهان رسید. هر چند به گفته تحلیلگران هوآوی در ادامه تحریم‌ها هم قادر به نجات از این وضعیت است اما بسیاری معتقدند حتی در صورت توافق تعرفه‌ای آمریکا و چین، شرکت هوآوی از این تحریم‌ها آسیب خواهد دید.

► فعالیت یک میلیون سایت ایرانی تا پایان خرداد
اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر